مردی با کلاه‌گیس در حالی که روی ویلچر از موزه لوور بازدید می‌کرد، ناگهان بلند شد و کیکی به سمت تابلوی مشهور مونالیزای لئوناردو داوینچی پرتاب کرد. این چندمین حمله به این تابلوی نقاشی است.

مونالیزا لبخند ژکوند

به گزارش همشهری آنلاین، مردی روی ویلچر و با کلاه‌گیس، ناگهان در برابر نگاه متعجب سایر بازدیدکنندگان و ماموران موزه لوور پاریس، از جای خود بلند شد، و کیکی به سمت تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی پرتاب کرد.

روی تصویر این تابلوی نقاشی را لکه بزرگی از کیک خامه‌ای پوشاند، اما به خود اثر آسیبی نرسید، چرا که تابلو پشت یک محافظ شیشه‌ای نگهداری می‌شود.  

مسئولان حراست موزه لوور پاریس، با عجله مرد را از آن‌جا بیرون کردند، و در عین حال، باقی حاضران بی‌وقفه در حال ثبت عکس از این موقعیت و رویداد عجیب بودند. 

این نقاشی که بین سال‌های ۱۵۰۳ تا ۱۵۱۹ توسط لئوناردو داوینچی خلق شده است، آسیبی ندید، اما تصویر بقایای شیرینی روی شیشه محافظ آن، به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پخش شد. در ویدیوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم که کارکنان امنیتی موزه لوور، با عجله در حال تمیز کردن شیشه محافظ نقاشی و جمع کردن بقایای کیک خامه‌ای هستند. 

عکس و ویدئو | حمله مردی با کیک خامه‌ای به سمت تابلوی مشهور مونالیزا در موزه لوور

این اولین باری نیست که به این تابلوی نقاشی ارزشمند حمله می‌شود. در طول تاریخ، تلاش‌هایی برای تخریب، یا سرقت آن صورت گرفته و یا از این بوم ۷۷ در ۵۳ سانتی‌متری برای هشدار یا آگاه کردن عموم از مسائل مختلف استفاده شده است. 

مردی در دهه ۱۹۵۰ به سمت تابلوی مونالیزا یا لبخند ژکوند، سید سولفوریک پرتاب کرد که روی نقاشی اثر گذاشت و یک دانش‌آموز بولیویایی سنگی به سوی آن پرتاب کرد. در سال ۱۹۷۴، در یک نمایشگاه در توکیو، زنی از روی صندلی چرخدار خود، در اعتراض به نبودن رمپ‌های مناسب، به سمت تابلوی مونالیزا رنگ قرمز اسپری کرد، گرچه هرگز به آن نرسید. 

در سال ۲۰۰۹، یک گردشگر روس، یک فنجان چای به سمت آن پرتاب کرد. این اثر بیش از یک قرن پیش، در سال ۱۹۱۱ به سرقت رفت و نزدیک به سه سال ناپدید شد. 

منبع: ترجمه از MARCA. 

کد خبر 679993

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha