یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

والتر تویس (Walter Tevis) در سال ۱۹۲۸ در سان فرانسیسکو، کالیفرنیا، آمریکا بدنیا آمد. وی از چهره‌های مطرح نویسندگی داستان کوتاه در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی است. از او ۳۰ داستان کوتاه به جای مانده است. با این همه عمده شهرت تویس به نگارش دو رمان مشهور بیلیاردباز و رنگ پول مربوط است که هردو اقتباس سینمایی موفق نیز دارند.

والتر تویس

به گزارش همشهری آنلاین، والتر تویس، زاده ۲۸ می ۱۹۲۸ در سانفرانسیسکو، رمان‌نویس و استاد دانشگاه آمریکایی بود که عمدتا با دو رمان مشهور بیلیاردباز و رنگ پول شناخته می‌شود.

پیشینه

تویس دانش آموخته مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد در رشتهٔ ادبیات انگلیسی از دانشگاه کنتاکی بود. او به مدت ۱۴ سال نیز در  دانشگاه اوهایو به تدریس ادبیات انگلیسی و نویسندگی خلاق مشغول بود و در این حین به نوشتن نیز می‌پرداخت.

تویس ۶ سال آخر عمرش را با نوشتن رمان‌های مرغ مینا (۱۹۸۰)، قدم‌های خورشید (۱۹۸۳)، حرکت اول ملکه (۱۹۸۳) و رنگ پول (۱۹۸۴) سپری کرد و در نیویورک ساکن بود. و سرانجام در بر اثر سرطان ریه در ۸ اوت ۱۹۸۴ در ۵۶ سالگی درگذشت.

تویس یک سیگاری قهار، قمارباز و الکلی توصیف شده است، و آثار او اغلب شامل این موارد به عنوان مضامین اصلی بود. تویس در دهه ۱۹۷۰ با کمک الکلی‌های گمنام توانست بر عادت خود به الکل غلبه کند.

آخرین بروز رسانی چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱

کد خبر 679807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha