معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران گفت: ۹۰ درصد املاک شهرداری تهران فاقد سند رسمی تک برگ هستند و از این جهت می‌توانند در معرض تهدید باشند.

فلاح

به گزارش همشهری آنلاین، ابوالفضل فلاح در آیین رونمایی از سامانه املاک شهرداری تهران با بیان این مطلب افزود: با حضور زاکانی در شهرداری تهران چند عملیات مهم طراحی شد که از جمله آن مولدسازی دارایی‌ها بود. موضوع مولدسازی دارایی‌ها در مقابل انجماد دارایی‌ها مطرح است و غرض از دارایی صرفاً املاک نیست بلکه مقصود همه دارایی‌های مشهود و نامشهود است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران افزود: بخشی از این موضوع مولدسازی املاک و مستغلات است. پیش از این در تهاتر بدهی‌ها از املاک استفاده می‌شده است. متأسفانه در شهر تهران اینکه شهرداری چه تعداد ملک زمین دارد و در کجا واقع است، مورد غفلت قرار گرفته و آمار دقیقی وجود نداشته است که نقطه ضعفی عمده بود.

فلاح با تاکید بر اینکه نمی‌توان پیش از اشراف به دارایی‌ها آن‌ها را مولدسازی کرد، گفت: باید به سمتی رفت که همه املاک شهرداری در تهران شناسایی، تثبیت و مستندسازی شود و در سامانه جامع املاک ثبت و ضبط شود که این کار از چند ماه قبل شروع شد و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم گزارشی در این خصوص ارائه دهیم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران با اشاره به شکل‌گیری ستادهای ساماندهی گفت: این ستادها باید به شناسایی و مستندسازی املاک، اراضی و مستغلات کمک کند و مقرر شد تا پایان سال همه اسناد شهرداری تهران به نام شهرداری تهران منتقل شود.

او افزود: آنچه که بعد از مستندسازی در ادامه خواهیم داشت جریان مولدسازی دارایی‌هاست. یکی از ابهامات مطرح شده این بود که ممکن است بین کارشناس رسمی و افراد دیگر ارتباطی برقرار شود و کارشناسان خاصی برگزیده شوند. آنچه که الان وجود دارد، این است که تعیین کارشناس توسط هیأت انجام می‌شود و سامانه‌ای که رونمایی می‌شود و مورد استفاده است، به‌صورت راندوم کارشناس رسمی هر قسمتی را مشخص می‌کند و از دخالت افراد خارج می‌شود که اتفاق مهمی است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: مقدمه‌ای فراهم خواهد شد که اگر بناست در منطقه‌ای کار بزرگی رخ دهد جریان تملک و خرید ملک به‌راحتی انجام شود. ۹۰ درصد از املاک، مستغلات و اراضی شهرداری تهران می‌توانند در معرض تهدید باشند چرا که فاقد سند رسمی تک برگ است.

کد خبر 679572

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 0
    آمار دقیق بود که مالیات از خانه های خالی و دلالی و ... تو این بازار تموم می شد