دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین : تیم هرتا برلین به بلندپروازی‌های هوفن‌هایم پایان داد و در در دوازدهمین هفته از پیکارهای لیگ دسته اول فوتبال آلمان، با نتیجه 1 بر صفر هوفن‌هایم را شکست داد.

تک گل این دیدار را ورونین در دقیقه هفتاد بازی در حضور بیش از ۵۸ هزار تماشاگر برای هرتا برلین به ثمر رساند. 

در همین حال، تیم صاحب‌نام بایرن مونیخ موفق شد در زمین رقیب دیرینه‌اش شالکه، به پیروزی ۲ بر ۱ دست یابد.

در دقیقه سوم بازی لوکا تونی مهاجم ایتالیایی بایرن مونیخ دروازه شالکه را گشود، اما شادی بازیکنان مونیخ لحظاتی بیش طول نکشید چرا که در دقیقه ۵ فارفان، گل تساوی را برای شالکه به ثمر رساند. یکی از چهره‌های برتر این دیدار فرانک ریبه‌ری، ستاره فرانسوی بایرن مونیخ بود که با گلی تماشایی در دقیقه ۳۱، پیروزی و سه امتیاز مهم را برای تیمش به ارمغان آورد. 

سومین دیدار باقیمانده عصر یکشنبه (19 آبان) میان اشتوتگارت و اینتراخت فرانکفورت با تساوی ۲ بر ۲ خاتمه یافت. فرانکفورت تا دقیقه ۷۱ بازی دو بر صفر از اشتوتگارت جلو بود، اما لانیگ و گومز در دقایق ۷۱ و ۸۷ توانستند با زدن دو گل و کشاندن بازی به تساوی، یک امتیاز را برای اشتوتگارت حفظ کنند.

به گزارش دویچه‌وله، عصر شنبه نیز یک بازی میان هامبورگ و بوروسیا دورتموند برگزار شد که با نتیجه ۲ بر ۱ به سود هامبورگ خاتمه یافت. 

پتریچ و اولیچ، دو مهاجم اهل کرواسی هامبورگ در دقایق ۹ و ۳۳ دو گل تیمشان را به ثمر رساندند. دورتموند در دقیقه ۴۸ با گل هانیال فاصله خود را با حریف کم کرد، اما در نهایت نتواست دیگر حملات خود را به نتیجه برسانند. 

از جمله تیم‌های موفق دوازدهمین هفته، وولفسبورگ بود که در خانه خود ۳ بر 0 تیم کوتبوس را شکست داد. در نیمه نخست این دیدار اشکان دژاگه، بازیکن ایرانی‌تبار وولفسبورگ نیز در میدان حضور داشت. 

چهره برتر این مسابقه اما گرافیته، مهاجم وولفسبورگ بود که هر سه گل تیمش را به ثمر رساند: در دقیقه ۳۶ از نقطه پنالتی، و در دقایق ۵۵ و ۸۰. فلیکس ماگات، سرمربی وولفسبورگ پس از بازی گفت: «پیروزی ما عادلانه بود و من از نتیجه بازی بسیار خشنودم.»
 
یکی ازپرهیجان‌ترین و پرگل‌ترین دیدارهای دوازدهین هفته، میان دو تیم کالسروهه و بایر لورکوزن برگزار شد که با نتیجه تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید. بازیکنان لورکوزن که در نیمه نخست، در عرض ۲۴ دقیقه اول بازی، سه گل وارد دروازه میزبان خود کرده بودند،  پس از نود دقیقه ناگزیر شدند به تساوی و تنها ۱ امتیاز بسنده کنند. 

ناگفته نماند که بایر لورکوزن با توجه به شکست تیم هوفن‌هایم، صدرنشین بوندسلیگا، اکنون در صدر جدول رده‌بندی جای گرفته است. 

تیم بورسیا مونشن‌گلادباخ نیز توانست در برابر میزبان خود آرمینیا بیله‌فلد به پیروزی ۲ بر 0 دست یابد و قعر جدول را ترک گوید. ستاره برتر این دیدار، مارکو مارین، بازیکن ملی‌پوش گلادباخ بود که با گل‌های خود در دقایق ۶ و ۸۰، باعث کسب سه امتیاز مهم برای تیمش شد.

دیدار وردر برمن در برابر بوخوم با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت. در این دیدار، وحید هاشمیان، ملی‌پوش ایرانی بوخوم در دقیقه ۶۴ بازی وارد میدان شد، اما نتوانست آنطور که باید و شاید جانی تازه به تیمش ببخشد.

جمعه شب نیز تیم اف ث کلن توانست مهمان خود هانوفر را ۲ بر ۱ شکست دهد و به پنجمین پیروزی در هفت دیدار اخیر خود دست یابد.

کد خبر 67936

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز