همشهری آنلاین : چهاردهمین هفته‌ رقابت‌های لیگ برتر فوتبال آلمان روز جمعه با دیدار کارلسروهه و دورتموند آغاز و روز شنبه با برگزاری هفت دیدار دیگر دنبال شد.

شامگاه جمعه (1 آذر)، تیم کارلسروهه در زمین خود یک بر صفر مغلوب بوروسیا دورتموند شد. این هفتمین ناکامی کارلسروهه در هشت بازی گذشته بود. تک گل بازی را محمد زیدان مهاجم  دورتموند به ثمر رسانید. دورتموند با این پیروزی بطور موقت تا جایگاه چهارم جدول صعود کرد.

روز شنبه، تیم پرستاره‌ بایرن مونیخ، رکورددار قهرمانی بوندسلیگا، میزبان تیم قعر جدولی کوتبوس بود. این بازی با نتیجه‌ چهار بر یک به سود بایرن مونیخ به پایان رسید.

یکی دیگر از بازی‌های روز شنبه میان شالکه و مونشن‌گلادباخ برگزار گردید. شالکه تا این بازی به جایگاه هشتم جدول بسنده کرده بود. سرانجام این بازی با نتیجه‌ سه بر یک به سود شالکه به پایان رسید.

 وولفسبورگ نیز که در شش بازی گذشته در خانه، پنج بار پیروز بوده است.  در دیدار مقابل اشتوتگارت  چهار بر یک به پیروزی رسید.

فرانکفورت و هانوفر نیز دیدار دیگر این روز را برگزار کردند. هر دو تیم در این فصل حال و روز خوشی ندارند و در مکان‌های دوازدهم و سیزدهم جدول ایستاده‌اند. تعداد بازیکنان آسیب‌دیده در هر دو تیم آنچنان زیاد است که می‌توان گفت آن‌ها در این بازی ناچار بودند  بازیکنان ذخیره‌ خود را به میدان بفرستند. فرانکفورت در این دیدار حریف خود را با نتیجه‌ چهار بر صفر در هم کوبید.

این هفته هرتا برلین میهمان بوخوم بود. هرتا در دو بازی گذشته در برابر دو تیم بالای جدول به دو پیروزی پر ارزش دست یافته و با روحیه‌ خوب رهسپار بوخوم شده بود. این دیدار با نتیجه‌ سه بر دو به سود برلینی‌ها به پایان رسید.

از دیگر بازی های روز شنبه، بازی میان بیله‌فلد و لورکوزن بود. لورکوزن در شش بازی گذشته شکست نداشته و بیهوده نیست که در صدر جدول قرار گرفته و افزون بر آن، این تیم تا کنون در خارج از خانه بهترین تیم لیگ بوده است. ولی این دیدار در میان شگفتی با نتیجه‌ دو بر یک به سود بیله‌فلد پایان یافت.

آخرین بازی روز شنبه میان کلن و هوفن‌هایم برگزار شد. هوفن‌هایم در برابر کلن ناچار بود از چند بازیکن اصلی خود به دلیل آسیب‌دیدگی چشم‌پوشی کند. با این همه، این دیدار با نتیجه‌ سه بر یک به سود هوفن‌هایم به پایان رسید و این تیم صدرنشین شد.

بازی دو تیم هامبورگ و وردربرمن نیز امروز انجام می‌شود.

کد خبر 69050

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز