دبیر انجمن داستان سیمرغ نیشابور درباره برگزاری پنج دوره این جایزه توضیح و از فراخوان دوره ششم خبر داد.

کتاب ده داستان برای سیمرغ

به گزارش همشهری آنلاین، مصطفی بیان دبیر انجمن داستان سیمرغ نیشابور  درباره این جایزه توضیح داد: جایزه داستان سیمرغ از سال ۹۴ به ابتکار انجمن داستان سیمرغ نیشابور پایه‌گذاری شد. سه دوره اول این جایزه به صورت منطقه‌ای و مخصوص نویسندگان نیشابور برگزار و مجموعه داستان‌های آن در قالب یک کتاب منتشر شد.

او ادامه داد: دوره چهارم جایزه داستان سیمرغ را در سطح استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان برگزار کردیم که داستان‌های منتخب دوره چهارم هم در یک مجموعه مستقل به نام «پری خور جنی» در نشر داستان منتشر کردیم.

بیان درباره دوره پنجم این جایزه اظهار کرد: اما دوره پنجم جایزه در ۲ بخش منطقه‌ای (ویژه نویسندگان ساکن نیشابور و متولد نیشابور در داخل و خارج از کشور) و ملی و فراملی برگزار شد. در این دوره از جشنواره از هفت کشور هم داستان دریافت کردیم.

او افزود: پنجمین دوره جایزه داستان سیمرغ سال ۹۹ در اوج کرونا به صورت مجازی برگزار شد و داوران آن شیوا مقانلو، منصور علیمرادی، جواد پویان بودند و هادی خورشاهیان، مجید نصرآبدی و لیلا صبوحی اعضای هیات انتخاب را تشکیل می‌دادند.

این نویسنده بیان کرد: داستان‌های برگزیده پنجمین جایزه داستان سیمرغ به عنوان «ده داستان برای سیمرغ» اسفندماه ۱۴۰۰ در نشر داستان منتشر شد.

دبیر انجمن داستان سیمرغ نیشابور اظهار کرد: موضوع این جایزه آزاد است و همین موضوع باعث می شود که در سبک ها و موضوعات مختلف اثر دریافت کنیم. همچنین بیشترین مشارکت را خانم ها در این جایزه داشتند و از میان ۱۰ نفر ۶ نفر خانم و ۴ نفر آقا بودند.

بیان در پایان درباره فراخوان ششمین دوره جایزه خبر داد: فراخوان ششمین دوره جایزه سیمرغ در دو بخش منطقه‌ای و ملی تیرماه ۱۴۰۱ اعلام می‌شود.

کد خبر 679103

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha