مدیر یک انتشارات از برنامه‌ریزی در برپایی نمایشگاه کتاب تهران انتقاد کرد و گفت: برنامه‌ریزی نمایشگاه کتاب دقیقه نودی بود.

نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش همشهری آنلاین‏، به گفته مدیر انتشارات شمع‌ومه، برای دعوت از مهمان‌های خارجی نمایشگاه کتاب، باید از چند ماه قبل برنامه‌های این رویداد مشخص باشد چراکه فعالان حرفه‌ای نمی‌توانند برنامه‌های خود را به سرعت تغییر دهند. این در حالی است که همه برنامه‌های نمایشگاه سی و سوم در آخرین روزهای باقی‌مانده اعلام شد.

افشین شحنه‌تبار در بررسی و مقایسه سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با دوره‌های پیشین این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: مهم‌ترین تفاوت این نمایشگاه و نمایشگاه قبلی این است که همه برنامه‌ریزی‌ها دقیقه نودی بود و حتی برخی از اقدامات بعد از دقیقه ۹۰ انجام شد.

برنامه‌ریزی نمایشگاه کتاب دقیقه نودی بود
افشین شحنه‌تبار

این نشار ادامه داد:در دوره‌های پیشین کلیه برنامه‌ها دو تا سه ماه قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب مشخص بود، می‌دانستیم از کدام مهمان‌ها در نمایشگاه کتاب دعوت شده‌است، اگر زمان داشته‌باشیم بهتر می‌توانیم برای دعوت از مهمان‌های خارجی برنامه‌ریزی کنیم.

به گفته او، در سی‌وسومین دوره، فضای کوچک‌تری نسبت به دوره‌های قبل به آژانس‌های ادبی و ناشرانی که فعالیت بین‌المللی دارند، اختصاص داده‌شد. در دوره‌های قبل فضای بازتری به این حوزه اختصاص داده می‌شد، در حالی که در این دوره ناشران و آژانس‌های ادبی در راهرویی جانمایی شدند که حتی مدیران غرفه آن را به سختی پیدا می‌کردند.

وجود غرفه‌های خالی

مدیر انتشارات شمع‌ومه ادامه داد: باید توجه داشت به نسبت توان کشور، توقع بیشتری نمی‌توان داشت. مساله دیگر در بازار کتاب این است که برخی از آژانس‌های ادبی و ناشران خارجی در این نمایشگاه حضور پیدا نکردند و در بخش بین‌الملل نمایشگاه چند غرفه خالی وجود دارد. وجود غرفه خالی  در هر نمایشگاهی امتیاز منفی است و تاثیر بدی در بازدید کنندگان دارد. این موضوع در قسمت بازار جهانی کتاب نسبت به ناشران عمومی که در شبستان فعال بودند، بیشتر به چشم می‌آید.

کد خبر 679094

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha