شرکت مدرنا در در حالی که بیماری آبله میمونی در آمریکا و اروپا گسترش می‌یابد، دارد واکسن‌های بالقوه بر ضد آبله میمونی در کارآزمایی‌های پیش‌بالینی آزمایش می‌کند.

Moderna

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۱۳۱ مورد ثابت‌شده آبله میمونی و ۱۰۶ مورد مشکوک به این بیماری از هنگام گزارش نخستین مورد این بیماری در ۷ مه (۱۷ اردیبهشت) در خارج از آفریقا شناسایی شده‌اند.

این شرکت مستقر در شهر کمبریج در ایالت ماساچوست آمریکا ساخت یکی از موثرترین واکسن‌های کرونای موجود را به عهده داشت، اعلام کرد در حال جستجو برای ساخت واکسن‌های بالقوه آبله میمونی در «سطح پیش‌بالینی» است.

با توجه به شباهت میان آبله و آبله میمونی، بررسی‌ها نشاندهنده موثر بودن واکسن‌های آبله بر آبله میمونی بوده‌اند. تا به حال دو واکسن در آمریکا برای پیشگیری از آبله تایید شد است، یکی واکسن ساخت شرکت آکامبیس (که اکنون بوسیله شرکت سانوفی خریده شده است) و دیگری واکسن ساخحت شرکت باواریان نوردیک.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا هم اعلام کرده است که دولت این کشور روند آزاد کردن دوزهای واکسن آبله با نام تجاری «جینئوس» (Jynneos) ساخت شرکت باوارین نوردیک را برای استفاده در موارد ابتلا به آبله میمونی آغاز کرده است.

آزمایش‌های پیش‌بالینی شرکت مدرنا بر روی واکسن آبله میمونی به کارهای در جریان این شرکت مشهور برای ساختن مجموعه‌ای از واکسن‌ها پس از بیماری کرونا، از جمله واکسن‌هایی برای حفاظت در برابر آنفلوانزا، سرماخوردگی و ویروس سین‌سیشیال تنفسی (RSV) می‌پیوندد.

کد خبر 678771

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ماری IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    باز چه ویروسی به جان دنیا انداختند که دنبال موش آزمایشگاهی واسه واکسنهاشون می گردن ...خدا مردم دنیارو از شر جنایتکاران ویروس ساز نجات بده