مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران با اشاره به اینکه پیگیر تبدیل خانه پروین اعتصامی به خانه موزه است، در رابطه با خانه فروغ فرخزاد گفت: در تجهیز خانه فروغ نیز برای تهیه لوازم خانه سعی شده است تا از روی تصاویر، عکس‌ها و خاطراتی که نوشته شده، لوازم تهیه شود.

خانه فروغ

به گزارش همشهری آنلاین، تور گردشگری-ادبی با همکاری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و ستاد گردشگری شهر تهران و با حضور دانشجویان، شهروندان و نویسندگان برگزار شد. در این تور گردشگری از خانه اخوان ثالث، فروغ فرخزاد، سیمین و جلال  بازدید به عمل آمد.

در حاشیه این تور گردشگری، محمد مویدی مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر با تاکید بر اینکه شهرداری مطابق با مسئولیت اجتماعی که برعهده دارد، تملک، حفاظت و مرمت از خانه‌های تاریخی را در شهر تهران انجام می‌دهد، گفت: یکی از دلایلی که در جریان برگزاری این تور خانه فروغ فرخزاد را انتخاب کردیم، این بود که تفاوت قبل و بعد از مرمت موزه‌های شهر تهران احساس شود.

او افزود:در حال حاضر خانه فروغ یک خانه خالی و مخروبه است و به زودی کارهای مرمت آن آغاز خواهد شد تا به یک خانه معمولی شبیه خانه‌ای که فروغ در گذشته در آن زندگی می کرد، تبدیل شود. کارشناسان و پیمانکار این پروژه تاکید زیادی روی قواعد اصولی مرمت دارند.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران ادامه داد: در تجهیز خانه فروغ نیز برای تهیه لوازم خانه سعی شده است تا از روی تصاویر، عکس‌ها و خاطراتی که نوشته شده، لوازمی تهیه شود و حتی اگر این لوازم وجود نداشته باشد، مشابه آن را در بازار شناسایی کنیم تا جلوه طبیعی آن حفظ شود.

او با اشاره به اینکه خانه موزه سیمین و جلال یکی از خانه موزه‌های مطرح کشور و جهان است، بیان کرد: این خانه موزه توانسته جوایز بین المللی از موسسه جهانی موزه‌ها( ایکوم)دریافت کند. وقتی وارد خانه موزه سیمین و جلال می‌شوید، احساس می‌کنید که هنوز زندگی در آن جریان دارد.

به گزارش خبرگزاری شهر، مویدی با اشاره به برنامه‌های دیگر شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران گفت: در حال مذاکره هستیم تا خانه پروین اعتصامی را به شبکه خانه موزه‌های شهر تهران اضافه کنیم. همچنین تملک  خانه شیخ فضل الله نوری نیز از دیگر برنامه‌های این مجموعه محسوب می‌شود تا شبکه‌های فرهنگی در شهر تهران گسترش پیدا کند.

کد خبر 678382

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha