غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید: باید یک‌سری اولویت‌هایی را تعریف و خیلی از پیام‌ها را مانند نماهنگ «سلام فرمانده» در قالب هنر برای مردم منتشر کنیم و فقط دنبال این نباشیم که برای مردم سخنرانی کنیم.

سلام فرمانده
غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با همشهری آنلاین گفت: نماهنگ «سلام فرمانده» که این روزها زیاد شنیده می‌شود و در رسانه‌ها از آن صحبت می‌شود، کار قشنگ و تاثیرگذاری است.
وی اضافه کرد: «هنر همواره اثربخش بوده و اثر خود را می‌گذارد به ویژه اگر با مضامین احساسی و عرفانی همراه شود تاثیر بیشتری خواهد گذاشت. در مورد نماهنگ سلام فرمانده نیز که کار خوبی است، شاهد هستیم که در سراسر کشور با اقبال مناسبی مواجه شده و بسیار اثرگذار بوده است. این میزان استقبال از این اثر نشان می‌دهد که هم به جهت شکلی و هم به جهت محتوایی برای جامعه هدف جذاب بوده است به گونه‌ای که در برخی از استان‌های از جمله استان گلستان گروه‌های سرود از این نماهنگ به عنوان الگو استفاده کرده‌ و در مراسم و محافل خود آن را اجرا کرده‌اند.»

نماینده گرگان و آق‌قلا در مجلس با بیان اینکه چنین کارهایی باید بیشتر تولید شود، می‌افزاید: «ما باید یک‌سری اولویت‌هایی را تعریف کنیم و خیلی از پیام‌ها را در قالب هنر برای مردم منتشر کنیم و فقط دنبال این نباشیم که برای مردم سخنرانی کنیم. در این راستا بهتر است فراخون ایده‌های خلاق در بخش‌های هنری و ادبی شکل بگیرد و به تناسب آن، چتر حمایتی هم باز شود. چون به هر حال چنین کارهایی هزینه دارد و تجربه نشان داده است که اگر حمایت کنیم، به سمت کارهای فاخر پیش خواهیم رفت.»

مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد استان گلستان در مورد نقدهایی که به لحاظ محتوایی و موسیقایی به نماهنگ سلام فرمانده شده است، نیز می‌گوید: «اصولا نقد پلکان ترقی و تکامل یک اثر محسوب می‌شود و با تخریب متفاوت است. بر این اساس باید از نقد استقبال کنیم و اگر با گوش جان به نقدهای عالمانه و کارشناسانه گوش بدهیم قطعا شاهد رشد و تحول و اثرات بهتری خواهیم بود. در مورد این اثر نگاه‌ها متفاوت است و هیچ اشکال ندارد که مجموعه‌های تخصصی در مورد آن نظر بدهند اما اصل حرکت، حرکت قشنگ و تاثیرگذاری است.»

کد خبر 678372

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha