همزمان با اولین قرعه‌کشی آنلاین، اولین رویداد بیت پین میت هم برگزار شد که در آن مدیرعامل این صرافی رمزارزی به سؤالات کاربران پاسخ داد.

image-20220522155415-1.jpeg

در این برنامه که از صفحه رسمی اینستاگرام و کانال آپارات بیت پین به‌صورت زنده و با اجرای مهدی شجاری، اینفلوئنسر فناوری برگزار شد، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار بیت‌پین، امیرحسین مردانی به بسیاری از سؤالات کاربران در مورد این پلتفرم و بازار پاسخ داد. این برنامه از استودیو وی‌کست کارخانه نوآوری و در صفحات رسمی اینستاگرام و آپارات به‌صورت آنلاین ساعت ۲۰ سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه پخش شد. سؤالات کاربران از شبکه‌های اجتماعی توییتر، اینستاگرام و آکادمی ارز دیجیتال بیت پین جمع‌آوری شده بود.
در کمپین «جمع برنده» این صرافی که از ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ شروع شده و تا پایان فروردین‌ماه به مدت ۵۱ روز ادامه داشت، ۲۰۴,۱۷۴ نفر از این طریق عضو بیت پین شده و احراز هویت کرده بودند. همچنین، بیش از ۲۰ هزار نفر بدون قرعه‌کشی، ۱۵ نوع جایزه دریافت کردند.

درباره فیوچرز و احتمال راه‌اندازی معاملات آن در بیت پین

امیرحسین مردانی در اولین دیدار صمیمی بیت پین با کاربرانش در پاسخ به سؤالی در مورد بالا بودن کارمزدها گفت: «کارمزدها به چند دسته تقسیم می‌شوند، کارمزد بخش خرید آسان، پلتفرم و برداشت کوین‌ها. منطق بیت‌پین طوری است که به کاربران امکانی ارائه داده‌ایم تا بتوانند ظرف سه ثانیه بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال از جمله تتر و بیت‌کوین را معامله کنند. در این سرویس ویژه به‌دلیل هزینه‌بر بودن تأمین و ارائه سرویس، قیمت‌ها کمی بالاتر است، اما در سوی مقابل شاید کاربری تمایل داشته باشد که خودش قیمت را تعیین کند. در این بخش یک کارمزد از سمت فروشنده و خریدار اخذ می‌شود و میزان کارمزدها در بخش کارمزدها به‌صورت عمومی قابل مشاهده است.
بخشی از کارمزدها مربوط به برداشت و انتقال در شبکه بلاکچین و شلوغی شبکه و کوین مربوطه است و مجموعه بیت پین هیچ دخالتی در این فی ندارد.
بیت پین کارمزد معاملات و واریز و برداشت خیلی کمتری نسبت به پلتفرم‌های دیگر دارد و این میزان نیز با افزایش معاملات کاربران و ارتقای سطح کاربری، کاهش پیدا می‌کند».
در پاسخ به سؤال بعدی که کاربری پرسیده بود «چرا بیت پین امکان استیک کردن و فیوچرز ندارد و چه زمانی این ویژگی‌ها اضافه می‌شوند؟» مدیرعامل این صرافی گفت: «بحث استیک‌کردن کریپتوکارنسی و فیوچرز یکی از خواسته‌های اصلی کاربران ایرانی‌است. اما اضافه‌کردن ابزار فیوچرز (بازارهای آتی) در ایران، هم منع قانونی و هم شرعی دارد و بیشتر پلتفرم‌های ایرانی زیرساخت و آمادگی امکان اضافه‌کردن این خدمات را دارند، اما به‌دلیل این موانع، امکان اضافه‌کردن این ابزار به پلتفرم وجود ندارد؛ چراکه ما سعی می‌کنیم از قوانین داخلی کشور تبعیت کنیم و امیدواریم در آینده با تدوین قانون درباره بازار ارزهای دیجیتال، بتوانیم خدمات بیشتری همگام با قانون کشور به کاربران ارائه دهیم. ارائه این خدمات به کاربران نیازمند درخواست کاربران از دولت است تا با تدوین قوانین بتوانیم از این ابزار نیز رونمایی کنیم».

چرا نمی‌توان سرمایه‌ها را تضمین کرد؟

کاربری نیز پرسیده بود که «به‌دلیل وجود خطر هک‌شدن، آیا امکان تضمین سرمایه در بیت پین وجود دارد یا خیر؟» که مردانی در پاسخ به این سؤال مهم نیز گفت: «تضمین سرمایه در هیچ پلتفرمی، حتی بایننس اتفاق نمی‌افتد، مگر در حالت‌های خاص! بنابراین، در فضای کریپتوکارنسی که یک نوع سرمایه‌گذاری با ریسک بالاست، این قضیه اصلا ًاتفاق نمی‌افتد! اما این عدم ضمانت به معنی نبود امنیت نیست! تضمین سرمایه کاربران باعث می‌شود که پلتفرم‌ها به بهشت هکرها تبدیل شوند! چرا هکرها با خیال آسوده از پرداخت سرمایه کاربران از طرف پلتفرم، حملات بیشتری به این پلتفرم‌ها خواهند داشت، اما در دنیا برای این قضیه یک راه‌حل وجود دارد و حتی بیمه‌ای هم برای آن مشخص شده است که در ازای درصدی از سرمایه‌ی مشتریان ویژه، امکان پرداخت خسارت را تعریف کرده است؛ راه حلی که این روزها در پلتفرم‌های ایرانی نیز وجود دارد و به محض تدوین قوانین مربوط به بازار ارزهای دیجیتال، این فرایند در اختیار بیشتر کاربران قرار خواهد گرفت». وی در ادامه گفت: «ما در بیت پین استانداردهای امنیتی مهمی برای حفظ دارایی و سرمایه‌های کاربران پیاده می‌کنیم تا بتوانیم فضای خوبی برای معاملات فراهم کنیم.»

بیت پین میت؛ برگزاری رویدادی صمیمی در دل تلاطم‌های بازار کریپتو

ریسک بالای لونا از امروز به بعد!

سؤال دیگر در مورد سرگذشت ارز دیجیتال لونا بود که در چند هفته اخیر یکی از جریانات بازار ارزهای دیجیتال بود. مدیرعامل بیت پین در پاسخ به این سؤال گفت: «این اتفاق که برای لونا افتاد، اولین‌بار نیست که در حوزه‌ی کریپتوکارنسی رخ داده است. اگر به ۱۰۰ رمزارز برتر از سال ۲۰۱۰ نگاه کنید، بسیاری از رمزارزها را می‌بینید که در این چند سال از بین رفته‌اند. ماهیت بازار ارزهای دیجیتال همین عدم قطعیت است. بازارها در دنیا به سه دسته تقسیم می‌شوند، بازارهای کم‌ریسک مثل ملک و زمین، بازارهای ریسک مدیوم مثل بورس و بازارهای های‌ریسک مثل سرمایه‌گذاری در رمزارزها. هرچه شما سطح ریسک بیشتری را تحمل کنید، نتیجه بازدهی بیشتری ممکن است ببینید. دلیل اصلی ریزش این ارز، پشتوانه‌های ناپایدار بود و در مورد آینده‌ی لونا می‌توان گفت که خریدوفروش آن از امروز به بعد، ریسک بالایی به همراه خواهد داشت، مگر اینکه استراتژی خاصی پیاده شود. مثلا ًکسی که خالق لوناست، با ارائه یک پروپوزال ادعا کرده که می‌تواند ارز لونا را احیا کند. پیشنهاد می‌کنم که حتما ًاین پیشنهادنامه را مطالعه کنید و بر اساس هیجانات و احساسات تصمیم نگیرید. همچنین حتماً از افراد باتجربه مشورت بگیرید و در صورت علاقه‌مندی به سرمایه‌گذاری، فقط بخشی از سرمایه‌ی خود را به این رمزارز اختصاص دهید».

در بخش دیگر، «چقدر احتمال مسدود شدن حساب‌ها در بیت پین وجود دارد؟» یکی دیگر از سؤالات پرتکرار کاربران بود، امیرحسین مردانی در پاسخ به این سؤال گفت: «احتمال مسدود شدن حساب شما بدون دلیل در بیت پین صفر است، اما به‌دلیل فعالیت بیت پین زیر نظر قوانین جمهوری اسلامی ایران، باید چهارچوب قوانین مربوطه را رعایت کنیم. تنها در صورتی حساب کاربران مسدود می‌شود که حکم قضایی وجود داشته باشد! در غیر این صورت نه حساب کسی مسدود می‌شود و نه اطلاعات کاربران در اختیار شخص ثالث قرار می‌گیرد. بیت پین امین اطلاعات مردم است. بیت پین صرفاً و فقط با حکم قضایی این موارد را پیش خواهد برد».

معیارهای فهرست شدن کوین‌ها در بیت پین

سؤال پرتکرار دیگر «معیارهای فهرست شدن کوین‌ها در بیت پین» بود که هم‌بنیان‌گذار بیت پین در پاسخ به این سؤال گفت: «یکسری از کاربران درخواست می‌کنند که کوین‌هایی با پشتوانه خوب اضافه شوند. برای مثال، ارز دیجیتال لونا که جزء ۱۰ کوین برتر دنیا بود. در سوی دیگر، برخی کاربران درخواست اضافه‌شدن کوین‌های ترند و زردارزها (شت‌کوین) را دارند. در بیت پین از ابتدا برای این فرایند یک چهارچوب تعیین کردیم. چهارچوبمان هم حجم معاملات خوب، وجود عرضه و تقاضا در بازار جهانی، اعتبارسنجی بر اساس فهرست شدن آن کوین در صرافی‌های معتبر دنیا و ترند بودن آن است. بر اساس این سه معیار، در بیت پین تصمیم گرفته می‌شود که یک ارز دیجیتال به بازار بیت پین اضافه شود یا خیر». سؤالات دیگر کاربران در مورد امکان احراز هویت اتباع خارجی و ایجاد حساب در بیت پین بود که در این مورد نیز مردانی توضیحاتی را ارائه داد.

در پایان گفت‌وگو نیز هم‌بنیان‌گذار بیت پین خطاب به کاربران و معامله‌گران ارزهای دیجیتال گفت: «بازار کریپتوکارنسی، بازار پرریسکی است و در انتخاب پلتفرمی که قصد فعالیت در آن دارید، دقت کنید. میزان شفافیت ارائه اطلاعات در پلتفرم، تیم فنی و توسعه‌ی آن و موارد دیگر را در نظر بگیرید. استراتژی ما از ابتدا حضور در بازار به‌صورت شفاف و کاملاً پاسخگو بوده و اعتماد و دغدغه‌ی کاربران برایمان بسیار اهمیت دارد؛ تا جایی که سعی می‌کنیم سؤالات کاربران را در تمام پلتفرم‌ها به‌صورت کامل و شفاف پاسخ دهیم».

بیت پین میت؛ برگزاری رویدادی صمیمی در دل تلاطم‌های بازار کریپتو

در ادامه این برنامه نیز پژمان امیری عرفانی، مدیر بازاریابی بیت پین به ارائه اطلاعات در مورد کمپین جمع برنده، شرکت‌کننده‌ها و فرایند دریافت جوایز بدون قرعه‌کشی و ارسال آن‌ها پرداخت و سپس قرعه‌کشی خودرو ۲۰۶ بین شرکت‌کنندگان در کمپین این صرافی به‌صورت زنده برگزار و برنده‌ی این جایزه مشخص شد. پس از ارائه امیری عرفانی، رونمایی از تیزر مستند «قبل از مصرف تکان دهید» تهیه شده با همکاری تیم رضا رشیدپور و اجرای موسیقی زنده در چهار بخش توسط گروه «لیان» نیز  از بخش‌های دیگر این رویداد آنلاین بود.

کد خبر 678183

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha