شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یوتیوب در حال مذاکره با استودیوهای هالیوود است تا بخشی از سرویس خود را به فیلم‌های سینمایی بدهد

یوتیوب که توسط میلیون‌ها نفر برای تماشای کلیپ‌های کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرد اعلام کرده‌است که در راستای "افزایش انتخاب‌های کاربران، همکاران و تبلیغ‌کنندگان" خود تصمیم به این کار گرفته است.

با توجه به تعداد بالای کاربران و فراگیری یوتیوب در عرصه اشتراک کلیپ‌ این امر سود کلانی برای این سایت خواهد داشت.

هنوز معلوم نیست که کدامیک از استودیو‌های هالیوود در این پروژه دست دارند ولی به گزارش سایت CNET این سرویس تا حدود 90 روز دیگر راه‌اندازی خواهد شد.

از زمانی که شرکت گوگل در سال 2006 یوتیوب را به قیمت 1.65 میلیارد دلار خریداری کرد درآمد این سایت برای گوگل راضی کننده نبوده است و این پروژه در راستای افزایش در‌آمدزایی یوتیوب است.

همچنین یکی از دلایل این اقدام رقابت‌های سایت‌های دیگر در زمینه پخش کلیپ‌ها و برنامه‌ها کامل است. در سال گذشته  iPlayer سایت بی‌بی‌سی بیشتر از 160میلیون برنامه تلویزیونی را پخش کرد و سایت Hulu که توسط شبکه‌های تلویزیونی ان‌بی‌سی و فاکس پشتیبانی می‌شود، صنعت پخش کلیپ‌های آنلاین را متحول کرده است.

سایت آمازون نیز از سایت IMDb.com که آن را 10 سال پیش خریداری کرده بود برای پخش فیلم‌های سینمایی استفاده می‌کند.

استودیو‌هایی که ممکن است با یوتیوب در حال مذاکره باشند هنوز مشخص نیست ولی احتمال شرکت استودیو‌های پارامونت و دریم‌‌ورکس در این پروژه بسیار کم است. شرکت ویاکام که شرکت مادر این دو استودیو است بر علیه یوتیوب شکایاتی را تنظیم کرده‌است که یوتیوب را به زیرپا گذاشتن قوانین کپی‌رایت محکوم می‌کند.

کد خبر 67775

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز