یکشنبه ۷ آبان ۱۳۸۵ - ۰۹:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تظاهراتی ضددولتی شنبه شب در بوداپست برپا شد که به صورت مسالمت‌آمیز خاتمه یافت.

خبرگزاری مجارستانی ام.تی.آی گزارش کرد، حدود 1000 تن در این تظاهرات استعفای دولت سوسیالیست فرنک گیورکزانی، نخست‌وزیر مجارستان و کابینه وی را خواستار شدند.

با وجودی که تریبون این تظاهرات نزدیک به کلیسای ماتیا برپا شده بود، اما بیشتر تظاهرکنندگان در منطقه بورگبرگ از جمعیت جدا شدند.

"کمیته ملی مجارستان 2006" برپایی این تظاهرات را خواستار شده و آن را "مجمع ملی موسسان" اعلام کرده بود. خبرگزاری ام.تی.آی به نقل از این سازمان اعلام کرد که با برپایی این مجمع مردم مجارستان "بر خلاف حاکمان دروغگوی فعلی یک جایگزین حقیقی را ارایه خواهند کرد."

حضوری کمتر از حد پیش‌بینی شده

این تظاهرات که قرار بود تا ساعت 2 بامداد به وقت محلی به طول انجام، زودتر از زمانی که برنامه‌ریزی شده بود، پایان یافت چرا که سازمان‌دهندگان این تظاهرات فکر می‌کردند چندین هزار نفر بیشتر از آنچه باشد که در آن شرکت کردند.

لاسزلو توروکزکائی، رهبر جنبش جوانان بلغارستان "64 بورگبزیرکه" اعلام کرد، روز 25 نوامبر نیز قرار است یک مجمع ملی دیگر برگزار شود که انتظار می‌رود ده‌ها هزار تن در آن شرکت کنند.

پس از ساعت 21 به وقت محلی که جمعیت باید به نزدیک کلیسای ماتیا می‌رسید، تعداد حاضران در تظاهرات اندکی بیشتر از 60 نفر بود. بر اساس گزارش ام.تی‌.آی، در این محل 300 پلیس حضور داشتند که بر این تظاهرات نظارت کردند.

کد خبر 6777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز