روز دوم جشنواره کن که مراسم آن با تاخیر زیادی شروع شد، اولین روز نمایش فیلم‌های جشنواره‌ برای کسب نخل طلا بود.

جشنواره کن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از newyork times، روز دوم جشنواره زمانی است که کن واقعاً شروع می‌شود و فیلم‌ها در رقابت برای نخل طلا، جایزه برتر کن، نمایش داده می‌شوند.

حضور کارگردان روسی ممنوع‌الخروج

فیلم «همسر چایکوفسکی» جدیدترین اثر سینمایی کریل سربرنیکوف، کارگردان روسی که روز چهارشنبه به نمایش درآمد یکی از فیلم‌هایی است که برای دریافت این جایزه رقابت می‌کنند. این فیلم، حول محور آنتونینا میلیوکووا، همسر پیوتر چایکوفسکی، آهنگساز مشهور روس، می‌گذرد.

مانولا دارگیس، منتقد تایمز، این فیلم را «قطعه‌ای از دورانی غم‌انگیز» خواند که به نظر او داستان خود سربرنیکوف و سرزنش‌هایی را که در کشورش متحمل شده است منعکس می‌کند.

سربرنیکوف کارگردان فیلم پس از محاکمه‌ای که انگیزه‌ای سیاسی داشت، توسط دولت روسیه از سفر به خارج منع شده بود و سال گذشته که فیلمش “Petrov’s Flu” به نمایش درآمد، نتوانست در جشنواره شرکت کند. اما او امسال روی فرش قرمز رفت و با یک عینک آفتابی و کلاه امضایش لبخند زد و در آنجا با تشویق ایستاده تماشاگران روبه‌رو شد.

نکات برجسته روز دوم جشنواره کن | از حضور تام کروز بعد از ۳۰ سال تا کارگردان روسی که ممنوع‌الخروج بود

بازگشت تام کروز بعد از ۳۰ سال

"Top Gun: Maverick" دنباله فیلم اکشن ۱۹۸۶ که تام کروز را به یک ستاره تبدیل کرد، روز چهارشنبه در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد. حضور تام کروز بازیگر تاپ‌گان بعد از ۳۰ سال روی فرش قرمز کن بسیاری از طرفدارانش را هیجان‌زده کرد.

«تاپ‌ گان» یکی از آخرین فیلم‌هایی است که به دلیل همه‌گیری با تأخیر منتشر شده است. ویروس کرونا اکران این فیلم را تقریباً دو سال به تعویق انداخت. یکی از جذابیت‌های این فیلم این است که بسیاری از صحنه‌های اکشن‌ فیلم توسط خود تام کروز و نه بدلکار فیلمبرداری شده است. دیگر بازیگران فیلم تاپ گان جنیفر کانلی و مایلز تلر هستند.

نکات برجسته روز دوم جشنواره کن | از حضور تام کروز بعد از ۳۰ سال تا کارگردان روسی که ممنوع‌الخروج بود

فیلمی از بازیگر سریال مشهور «لوپین»

امسال دومین فیلم از Mathieu Vadepied، کارگردان فرانسوی که در خارج از کشورش کمترشناخته شده است اکران شد. در این فیلم فرانسوی‌زبان که «پدر و سرباز» نام دارد، عمر سای ستاره فرانسوی بازی می‌کند.

شاید اولین بار سای را در کمدی دوستانه بسیار محبوب "The Intouchables" دیده باشید، که برای آن جایزه سزار، معادل جایزه اسکار فرانسه، را در سال ۲۰۱۱ دریافت کرد. یا شاید در نقش‌های دیگر او مثل “X-Men: Days of Future Past” و «دنیای ژوراسیک».

عمر سای در سال ۲۰۲۱، با انتشار سریال «لوپین» در نتفلیکس که به شهرت جهانی رسید و با استقبال مخاطبان زیادی از سراسر دنیا روبه‌رو شد عمر سای به مخاطبان بیشتری در جهان معرفی شد. در این سریال سای نقش یک دزد نجیب‌زاده را داشت که می‌خواست انتقام پدرش را از یک خانواده ثروتمند بگیرد.

برای سای که فرانسوی است و پدری از سنگال دارد فیلم «پدر و سرباز» اهمیت شخصی دارد. او در این فیلم نقش باکاری، مردی سنگالی را بازی می‌کند که در سال ۱۹۱۷ وارد ارتش فرانسه می‌شود تا در کنار پسر نوجوانش، تیرنو، که به خدمت سربازی اعزام شده است، بجنگد. تیرنو (آلاسان دیونگ) که با هم در فرانسه می‌جنگند، مایل است جان خود را برای کشور بدهد، اما باکاری که می‌خواهد از پسرش در این جنگ محافظت کند بسیار درمانده می‌شود. شخصیت‌های این فیلم راوی داستان مردان زیادی از مستعمرات فرانسه است که در طول جنگ جهانی اول مجبور به جنگیدن برای فرانسه شده بودند.

نکات برجسته روز دوم جشنواره کن | از حضور تام کروز بعد از ۳۰ سال تا کارگردان روسی که ممنوع‌الخروج بود

سای سال گذشته به ورایتی گفت: «این فیلم در مقطعی از زندگی من ساخته شده است که احساس می‌کنم می‌خواهم فرهنگ و تاریخ دو کشوری را که شاهد رشد من بوده‌اند، به هم پیوند دهم.»

تهیه‌کننده این فیلم نیز گفت که می‌خواهد «به این مردان شایسته ادای احترام کند.»

کد خبر 677508

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha