چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

پرویز جاهد، منتقد و مدرس پیشکوست سینما به انتشار پیام ولودمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین در مراسم افتتاحیه جشنواره کن واکنش نشان داد.

زلنسکی رییس جمهور اکراین 

به گزارش همشهری آنلاین، پرویز جاهد، منتقد و مدرس پیشکوست سینما در واکنش به انتشار پیام ویدئویی  زلنسکی رییس جمهور اکراین در مراسم افتتاحیه جشنواره کن در صفحه شخص‌اش در اینستاگرام نوشت:

«پخش پیام زلنسکی رییس جمهور اکراین در مراسم افتتاحیه کن امسال بیانگر استاندارد دوگانه سیاست غربی‌هاست که برگزارکنندگان فستیوال کن نیز بر اساس آن عمل کرده‌اند. سوال این است که پیش از این کدام شخصیت غیرسینمایی و رییس جمهور یک کشور جهان سومی که درگیر جنگ است از تریبون فستیوال کن سخن گفته بود که حالا  کن این تریبون را در اختیار  زلینسکی قرار داده است.

از اینکه سیاستمداران بتوانند از تریبون های فسیتوال علیه جنگ و تجاوز حرف بزنند و پیام‌آور صلح باشند باید استقبال کرد اما به شرط اینکه این تریبون در اختیار همه باشد   نه اینکه گزینشی عمل کنند. اینکه زلنسکی قبلا کمدین بوده هم این کار را توجیه نمی‌کند. الان او در مقام یک رییس جمهور حرف زد.»

گفتنی است، ولادمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین که از طریق ویدئو در مراسم افتتاحیه جشنواره کن حاضر بود در سخنرانی‌اش تاکید کرد: «آینده ما به سینما بستگی دارد.»

کد خبر 677392

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    1 1
    حالا تو چرا میسوزی!!!