تصویب طرح شفافیت آرا در مجلس شورای اسلامی که امروز با ۸۷درصد آرا نمایندگان مجلس صورت گرفت مهم‌ترین موضوع مورد اشاره وکلای ملت در فضای مجازی بود. همچنین موضوعات اقتصادی نیز همچنان مورد توجه نمایندگان است و هر کدام با توجه به سلائق سیاسی و نگاه شخصی خود در این باره نظراتی را ارائه می‌دهند.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی

به گزارش همشهری آنلاین، مجلس شورای اسلامی امروز بعد از ماه‌ها بحث و بررسی بالاخره طرح شفافیت آرا نمایندگان را تصویب کرد. روح‌الله متفکرآزاد، نماینده مردم تبریز و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در این باره توئیت کرد: «در جلسه امروز صحن، ماده ۳ طرح شفافیت قوای سه گانه که مربوط به شفافیت آرای نمایندگان بود با ۱۷۵ رای تصویب شد. الوعده وفا!»

روح‌الله نجابت، ‏‏‏نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس و سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها هم در این باره با به کار بردن هشتگ وفای به عهد در حساب کاربری خود نوشت: «در جلسه علنی امروز صبح مجلس شورای اسلامی شفافیت آراء نمایندگان در ذیل ماده ۳ طرح شفافیت قوای سه‌گانه با بیش از ۸۵درصد  آرا حاضرین به تصویب رسید.»

مالک شریعتی، نماینده تهران و عضو کمیسیون انرژی هم همین مورد را با عبارت «الوعده وفا» تویئت کرد و نوشت: «الوعده وفا؛ ماده ۳ طرح شامل شفافیت آراء نمایندگان با ۸۷درصد رای نمایندگان تصویب شد.»

مهدی اسماعیلی، ‏‏نماینده مردم شریف شهرستان میانه و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری هم درباره مصوبه امروز مجلس اینطور توئیت کرد: «نمایندگان مجلس سرانجام با رای قاطع ۸۷ درصدی شفافیت آراء نمایندگان را در قالب طرح شفافیت قوای سه گانه تصویب کردند. اکنون انتظار می‌رود سطوح مختلف سایر قوا هم برابر مصوبات قانونی نسبت به اجرائی کردن طرح شفافیت اقدام نمایند.»

آرا شاوردیان، نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی هم به مساله کارآمدی طرح شفافیت اشاره کرد و در توئیتر خود نوشت: «به شخصه از ابتدا نیز بر این باور بودم که شفافیت اگر جامعیت نداشته باشد کارآمدی نیز نخواهد داشت. خداوند را شاکریم که امروز شفافیت آرای نمایندگان به عنوان بخشی از طرح جامع شفافیت قوای سه گانه به تصویب رسید.»

ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشتستان در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز با اشاره به تصویب ماده ۳ این طرح نوشت: «با تصویب ماده ۳ طرح شفافیت قوای سه‌گانه در جلسه علنی امروز مجلس، گام بزرگی برای نهادینه شدن شفافیت در دستگاه‌ها برداشته شد. شفافیت مهمترین اقدام برای مبارزه با فساد است.»

سید علی موسوی، ‏‏‏‏‏نماینده مردم شریف ملکان، لیلان و مبارک شهر نیز درباره وفای به عهد مجلس نوشت و در توئیت خود با اشاره به شفافیت قوای سه گانه و مجلس انقلابی نوشت: «الوعده وفا. و نه اینبار تنها در مورد رای نمایندگان ملت... بلکه شفافیت آرای تمام خادمین ملت»

جلال رشیدی کوچی، نماینده دیگری بود که درباره طرح شفافیت نظر خود را نوشت. نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در حساب کاربری خود مرقوم کرد: «به عنوان سخنگوی فراکسیون شفافیت می‌گویم؛ عده‌ای تمام تلاششان را کردند که شفافیت رای نیاورد! صرفا برای اینکه مجلس را تضعیف کنند، حال که شفافیت با قاطعیت رای آورد، همان خط را اینبار با مطرح کردن ایرادات بنی‌اسرائیلی و ایجاد شبهه، دنبال می‌کنند.»

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان هم تصویب این طرح را تحقق یکی از وعده‌های مجلس دانست و نوشت: «تصویب طرح شفافیت آراء نمایندگان  تحقق یکی از وعده‌های مهم مجلس انقلابی است که ثمرات فراوانی خواهد داشت. موکلان می‌توانند در اتاق شیشه‌ای ناظر مستقیم وکلای مجلس باشند. امری که موجب تقویت مجلس و مقدمه شفاف سازی سایر قواست. خدا را شاکرم که در تصویب این طرح سهمی هر چند اندک داشتم.»

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده رشت و خمام در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و اصل نود هم با اشاره به روز تاریخی مجلس نوشت: «امروز یک روز تاریخی در عرصه قانونگذاری کشور است. سرانجام شفافیت آراء نمایندگان با رای بسیار بالای نمایندگان تصویب شد تا مجلس یازدهم در این خصوص به رسالت خود عمل کرده باشد.»

او در توئیت دیگری هم به مساله صادرات پهپاد به تاجیکستان اشاره کرد و نوشت: «افتتاح خط تولید پهپاد ایرانی در تاجیکستان از چند زاویه منحصربفرد است. اینکه جمهوری اسلامی در منطقه با فناوری دفاعی باکیفیت خود شناخته شود شاخه جدیدی از قدرت است که کشور بدان دست خواهد یافت.»

روابط با همسایگان، از سیاست تا محیط زیست

علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس نیز که به کشور آذربایجان سفر کرده، امروز در توئیتی به روابط دوجانبه بین ایران و همسایه شمالی پرداخت و نوشت: «دو کشور ایران و آذربایجان ظرفیت‌های مهمی برای توسعه روابط به ویژه درحوزه اقتصادی دارند. شرکت‌های توانمند ایرانی و  نقش محوری ایران در مسیرهای مواصلاتی از این جمله هستند. در حاشیه کنفرانس عمومی مجمع پارلمانی سازمان همکاری‌های اقتصادی در جمهوری آذربایجان درباره این مسائل رایزنی کردیم.»

سید مجتبی محفوظی، نماینده مردم آبادان اما به مسائل زیست محیطی که گریبان مردم خوزستان را گرفته اشاره کرد و در توئیت خود نوشت: «خوزستان با میزان گردو غبار ۱۰۰۰۰ میکروگرم بر مترمکعب یعنی بیش از ۵۰ برابر حد مجاز ساعت ۷ صبح روز بعد تعطیل می شود اما تهران با ۵۰۰ میکروگرم از همان ساعت ۱۱ شب اعلام تعطیلی می‌کند. تهران ایران نیست یا خوزستان تحت نظارت وزارتخانه دیگری‌؟؟! جناب وزیر کشور پاسخ بدهد.»

محمد کعب عمیر، ‏‏‏‏نماینده مردم شهرستان‌های شوش و کرخه هم به مساله آلودگی هوا اشاره داشت و با انتشار نقشه خشکسالی در منطقه نوشت: «با توجه به تکرار زیاد وقوع پدیده ریزگرد و تهدید جدی جان و مال مردم و همچنین محیط زیست استان خوزستان و ایران، لازم است دستگاه دیپلماسی و نهادهای متولی با برنامه ریزی دقیق و عملیاتی نسبت به حل مشکل در قالب همکاری با کشورهای همسایه اقدام کنند.»

الوعده وفا | عده‌ای تلاش کردند شفافیت رای نیاورد

حجت‌الاسلام حسن شجاعی، نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه و کمیسیون اصل ۹۰ نیز به نشست این کمیسیون با رئیس قوه قضائیه اشاره داشت. او در حساب توئیتری خود اینطور نوشت: «در نشست کمیسیون اصل نود با ریاست قوه‌قضائیه تاکید شد که عمل سازمان سنجش و دیوان عدالت باید در مورد دانشجویان مطابق با قانون و در مورد داوطلبان مطابق با مهلت مقرر در آیین‌نامه باشد. هر عمل و حکم خلاف قانون، بی‌اعتبار می‌باشد و با مستنکفین از اجرای قانون، برخورد قضایی خواهد شد.»

فرزند بوشهر، فرزند ایران

افتخار آفرینی مهدی طارمی با تیم پورتو در لیگ پرتغال نیز سوژه توئیت نماینده مردم بوشهر، گناه و دیلم شد. عبدالکریم جمیری با انتشار تصویر طارمی در مراسم قهرمانی پورتو که پرچم ایران را به دوش انداخته بود، نوشت: «به افتخار پرچم؛ به احترام غیرت؛ درود بر تو جوان وطن، پایدار و مستدام باشی فرزند پرافتخار بوشهر»

الوعده وفا | عده‌ای تلاش کردند شفافیت رای نیاورد

اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هم در توئیت‌های جداگانه به مساله اعتراض رانندگان اتوبوسرانی تهران و نیز جراحی اقتصاد کشور پرداخت. او در توئیت‌های خود درباره اعتراض رانندگان نوشت: «اعتراض حق مردم است و رانندگان اتوبوس هم جزء مردم اند. ولی اعتصاب رانندگان اتوبوس و تجمع تعدادی از آنها بدون توجه به تلاش دشمنان داخلی و خارجی و چپاول گران بیت‌المال برای ایجاد اغتشاش در شرایطی که دولت شجاعانه در برابر چپاول منافع ملی قد علم کرده، امر پسندیده‌ای نیست. حضور به موقع نیروی انتظامی با قریب ۷۰۰دستگاه اتوبوس در سطح شهر و جابجایی رایگان مسافران اقدام پسندیده و سنجیده ای بود که اجازه موج سواری به دشمنان و منتقدان مغرض را نداد. تلاش برای رفع مشکل رانندگان و توجه همه به شرایط حساس فعلی ضرورتی است که باید همگان باوسواس مدنظرقرار دهیم.» او در توئیت اقتصادی خود هم نوشت: «دشمنان خارجی و داخلی، بخشی از دولتمردان و مجلس نشینان گذشته، آنانی که با این جراحی بزرگ اقتصادی دستشان از  بیت المال کوتاه شده، مخالفان جدی این اقدام خداپسندانه‌اند که به نفع توده‌های محروم در حال انجام است و اطمینان داشته باشند با موفقیت ادامه خواهد یافت‌.»

زهره الهیان، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم به تاثیر حذف ارز ترجیحی بر قیمت کالاها در کشورهای همسایه اشاره داشت و نوشت: «دیگر ایران مادرخرج کشورهای منطقه نیست! از دیروز ناگهان همه کالاها همزمان با حذف ارز ۴۲۰۰در ایران در دبی هم گران شده. علاوه بر امارات، در دیگر کشورهای همسایه قیمت آرد و روغن نسبت به قبل چند برابر و کمیاب هم شده‌اند. دلیل روشن است، دست دلالان از جیب ملت به بهانه ارز ۴۲۰۰قطع شده!»

سید مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس هم که با توئیت‌های اقتصادی خود خبرساز می‌شود، در توئیتی که چند ساعتی قبل منتشر کرد، نوشت: تدبیر غلط دولت گذشته به رکود و سقوط ارزش ریال منجر شد. بازگشت ارزش پول ملی با کار مولد و رونق تولید و ساخت داخل میسر می‌شود و نه دریوزگی از بیگانگان.»

کد خبر 677457

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha