نمایندگان مردم در بهارستان با حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی گزارش‌های روزانه‌ای از اقدامات انجام شده و برنامه‌های مدنظرشان را به افکارعمومی منتقل می‌کنند. امروز هم وکلای ملت درباره قانون جهش تولید دانش بنیان، سفر رئیس‌جمهوری به استان آذربایجان غربی و حتی مسائل اقتصادی توئیت‌هایی را منتشر کردند.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی توانگر، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره تصویب قانون جهش تولید بنیان نوشت: با راهبری د.قالیباف و تلاش جوانان مجلس، در جهت بهبود قوانین زیرساختی، قانون جهش تولید دانش‌بنیان به مرحله اجرا رفت تا نویدبخش درک صحیح از چالش‌هایی باشد که نخبگان کشور با آن دست به گریبان هستند. کارآفرینان دانش‌بنیان در بهره‌گیری از فرصت این قانون همه تلاش خود را بکار گیرند.

سید محسن دهنوی، ‏‏‏نماینده مردم تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم درباره این مصوبه مجلس در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: امروز قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» توسط (رئیس مجلس) به رئیس جمهور ابلاغ شد و لازم‌الاجرا است. وظیفه دستگاه‌های اجرایی، تدوین آیین‌نامه‌های اجراییِ این قانون است که باید در کم‌تر از ۳ ماه، آن را تصویب کنند. از امروز کار اصلی ما یعنی نظارت بر اجرای کامل این قانون، شروع شده است.

همزیستی اقوام؛ الگوی توسعه عادلانه

آرا شاوردیان، نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس: استان آذربایجان غربی نمونه بارزی از همزیستی دوستانه ادیان، مذاهب و اقوام مختلف در کنار یکدیگر است. این ظرفیت می‌تواند به الگوی توسعه عادلانه تبدیل شود که در سفر اخیر رییس‌جمهور امیدواری‌های زیادی در این خصوص ایجاد شد.

علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس هم در توئیت خود به مساله ارتباط بین قوا اشاره کرد و نوشت: تعامل بین قوه قضائیه و قوه مقننه باید سبب تسهیل حرکت قوه مجریه در میدان و افزایش سرمایه اجتماعی نظام اسلامی شود. این در شرایط حاضر یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم، بهارستان و پرند هم چند روز بعد از تصویب قانون شفافیت در خانه ملت، ساعتی قبل در حساب توئیتری خود اینطور اظهار نظر کرد: «تصویب شفافیت اقدام مبارکی است اما هنوز ابتدای مسیر است. نتیجه واقعی زمانی است که ثمره شفافیت جلوی رانت و فساد را گرفته، توزیع ثروت را عادلانه کند و دسترسی همه افراد به اطلاعات را فراهم نماید. در طرح جامع شفافیت قوای سه‌گانه به دنبال همین هدف هستیم.»

حجت الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، نماینده مردم مشهد و کلات هم در باره طرح شفافیت در حساب کاربری خود نوشت: «طرح شفافیت قوای سه‌گانه به دلیل ایجاد کارآمدی و کاهش فساد، نقطه عطف در حکمرانی جمهوری اسلامی است.»

مصطفی نخعی، نماینده نهبندان و سربیشه هم به درگذشت استاد موسیقی خراسانی اشاره داشت و در توئیتر خود نوشت: «درگذشت استاد عثمان محمدپرست معروف به عثمان خوافی استاد موسیقی مقامی ایران زمین، مردی از خطه هنرمندپرور خراسان را به جامعه هنرمندان و مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌نمایم.»

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس نیز موضوع اقتصادی را سوژه توئیت خود قرار داد و نوشت: «برای مسأله ارز ترجیحی، جراحی اقتصادی لازم است که مجلس با اعتماد به دولت انقلابی، زمان، شکل و اندازه آن را به تشخیص دولت واگذار کرد. با دقت بیشتر دولت و همچنین بردباری مردم عزیز که همیشه پای‌کار انقلاب بوده‌اند، این کار به نفع تولید و مردم به‌ویژه پابرهنگان و علیه رانت خواهد بود.»

تهدید محیط زیستی ترکیه

اردشیرمطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان موضوع محیط زیستی را برای حضور خود در شبکه توئیتر انتخاب کرد. این نماینده مجلس در حساب کاربری خود با به کارگیری هشتگ‌های ترکیه و محیط زیست نوشت: «سد ایلیسو و سد آتاتورک بر روی رودهای دجله و فرات باید بعنوان تهدیدی جدی و حیاتی برای کل منطقه تلقی شود. نابودی و خشکی غیرقابل باور زمین‌ها، نابودی کشاورزی، دامپروری و صنایع وابسته و طوفان ریزگردها را سبب که زندگی را مشقت بار و مهاجرت‌ها را اجتناب‌ناپذیر خواهد نمود. تا دیر نشده باید تدبیری اندیشید.هرچند همین الان هم دیر است.»

مطهری در توئیت دیگری به مفاخر شهرستان گرمسار اشاره داشت و در توئیتر خود نوشت: «دکتر سید محمود طباطبایی، چهره ماندگار پزشکی، برترین دانشمند کشور درسال۱۴۰۰، جراح مغز و اعصاب، از دردانه‌های خطه کویرشهر گرمسار، روستای قاطول، ابرمردی که چون دکتر بهروز کردوانی ودیگر ستاره‌های این دیار مارا افتخاری است که تا ابد بدان‌ها می‌بالیم و الگویی ستودنی‌اند برای جامعه بشریت.»

احمد راستینه، نماینده شهرکرد بن و سامان هم موضوعی بین‌المللی را برای حضور در فضای مجازی انتخاب کرد. او در توئیت خود با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه و تبعات غذایی و تامین انرژی آن نوشت: «بندر مهم ماریوپول به تصرف روسیه درآمد! جریان انرژی و غذا در اروپا به تصمیم  روسیه وابسته شد! آمریکا برای جلوگیری از قحطی بزرگ در اروپا ناگزیر به کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین می‌شود! جیغ بنفش غرب پرستان از اصلاح اقتصادی مجلس و دولت برای حفظ امنیت غذایی کشور  باید هم بلند شود!»

مهدی عسگری، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد نیز با اشاره به برگزاری مجمع سازمان جهانی بهداشت در آینده نزدیک نوشت: «در مجمع پیش روی WHO: اصلاح بندهایی از #IHR به پیشنهاد آمریکا وبحث برسر پیش‌نویس معاهده جهانی همه‌گیری در دستور کار قراردارد. دولت مراقب باشد با شعارهای زیبای حمایتی و پاندمی‌هراسی، زیربار تحمیل تعهدات استعماری که هدفش کنترل کشورها مطابق منافع چپاولگران است نرود.»

کد خبر 677994

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha