چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
۰ نفر

آیین نکوداشت بهرام بیضایی به‌ همراه سمینارهایی در ارتباط با ‌نمایشنامه‌نویسی به همت انجمن صنفی نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران برگزار می‌شود.

بهرام بیضایی

به گزارش همشهری آنلاین، در ۳ روز متوالی از چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت تا جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، انجمن صنفی نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران به ترتیب سمینارهای  نمایشنامه‌نویسی و گفت‌وگو، نمایشنامه‌نویسی و سانسور و آیین نکوداشت بهرام بیضایی را برگزار می‌کند.

در روز نخست ۲۸ اردیبهشت محمد ابراهیمیان نمایشنامه‌نویس و پژوهشگر تئاتر و ایوب آقاخانی استاد دانشگاه، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر به همراه محسن کرمی استاد دانشگاه، پژوهشگر و مترجم فلسفه سخنرانان سمینار نمایشنامه‌نویسی و گفت‌وگو خواهند بود که در تالار جوانمرد عمارت تئاتر برگزار می‌شود.

در روز دوم ۲۹ اردیبهشت محمدرضا خاکی استاد دانشگاه، کارگردان و مترجم و حسین کیانی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر سخنرانان سمینار نمایشنامه‌نویسی و سانسور خواهند بود که در تالار جوانمرد عمارت جدید خانه تئاتر برگزار می‌شود.

روز سوم ۳۰ اردیبهشت هم با سخنرانی محمود دولت‌آبادی نویسنده، سهیلا نجم استاد دانشگاه و پژوهشگر تئاتر، حمید امجد نمایشنامه‌نویس، کارگردان و پژوهشگر تئاتر و پانته‌آ بهرام بازیگر تئاتر و سینما در تالار جوانمرد همراه خواهد بود.

در این روز، محمد رحمانیان نویسنده و کارگردان تئاتر و سینما نیز به همراه گروهش نمایشنامه‌خوانی از قسمتی از فیلمنامه «اشغال» بهرام بیضایی خواهند داشت که توسط رحمانیان اقتباس نمایشی شده است.

سمینارها و آیین نکوداشت در هر سه روز، ساعت ۱۸ آغاز می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در سمینارها و آیین نکوداشت می‌توانند به آدرس عمارت جدید خانه تئاتر؛ خیابان نجات‌اللهی، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، پلاک ۲۰۶، عمارت خانه تئاتر، سالن جوانمرد مراجعه کنند.

کد خبر 677264

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تئاتر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha