یک مقام ارشد آمریکایی روز سه‌شنبه گفت آمریکا برخی از تحریم‌های سختش بر ونزوئلا را برای تشویق دیالوگ سیاسی میان حکومت نیکولاس مادورو و مخالفانش کاهش می‌دهد.

Maduro

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه این مقام آمریکایی گفت: «آمریکا در حال بررسی رشته اقداماتی...به تقاضای احزاب مخالف در حال مذاکره با حکومت ونزوئلا است تا از تصمیم‌ آنها در بازگشت به میز مذاکره در مکزیکوسیتی حمایت کند.»

این مقام گفت یکی از این اقدامات به شرکت نفتی آمریکایی «شورون» اجازه می‌دهد با شرکت نفت دولتی ونزوئلا PDVSA درباره شرایط فعالیت‌های آینده‌اش در ونزوئلا مذاکره کند.

به گفته این مقام، یک اقدام دیگر در جهت کاهش تحریم‌ها به زودی اعلام می‌شود.

پس از سه سال بن‌بست سیاسی که اوضاع اقتصادی و اجتماعی ونزوئلا را به شدت تخریب کرده است، واشنگتن می‌خواهد حکومت مادورو را تشویق کند با مخالفانش مذاکره کند.

این مخالفان شامل احزاب مخالف و یک به اصطلاح «دولت موقت» به رهبری خوآن گایدو است که حدود ۶۰ کشور جهان از جمله آمریکا از سال ۲۰۱۹ آن را به عنوان دولت مشروع ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

جناج گایدو با وجود حمایت بین‌المللی نتوانسته است مادورو را از قدرت خلع کند.

این مقام گفت که کاهش تحریم‌ها به تقاضای دولت موقت به رهبری گایدو گرفته شده است و مستقیما با توافق طرفین برای بازگشت به مذاکرات پیوند دارد که «باید در مدت کوتاهی اعمال شود.»

این مقام آمریکایی تاکید کرد که کاهش تحریم‌ها به معنای اجازه دادن به شرکت شورون به رسیدن به توافق با PDVSA یا پذیرفتن کار درون ونزوئلا یا به نمایندگی از ونزوئلا نیست که بخش نفتی آن به شدت بوسیله تحریم‌های بین‌المللی مختل شده است.

این مقام گفت: «کاملا واضح است که هیچکدام از این کاهش فشارها به افزایش درآمد حکومت مادورو منتهی نمی‌شود.»

کد خبر 677231

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha