جمعه ۱۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شرکت تولید کننده خودروهای فورد آمریکا، که با زیان مالی قابل توجه مواجه شده است، 10 درصد از نیروی کار خود را در این کشور اخراج خواهد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، شرکت بحران زده فورد آمریکا اعلام کرد طی 3 ماهه سوم سال 2008، بالغ بر دو و 98 صدم میلیارد دلار ضرر مالی داده است.

همچنین میزان فروش محصولات این شرکت طی همین مدت، 22 درصد کاهش نشان داده است.

این گزارش افزود کل درآمد شرکت فورد از فروش محصولات خود در این برهه 3 ماهه به 32 و یک دهم میلیارد دلار رسید که در مقایسه با درآمد 41 و یک دهم میلیارد دلاری ظرف مدت مشابه در سال 2007، به مراتب کمتر بوده است.

بنابر این گزارش ارزش سهام شرکت فورد از ابتدای سال جاری تا کنون 70 درصد کاهش نشان داده، به نحوی که هم اکنون بهای هر سهم شرکت فورد به حدی پایین است که ظرف 26 سال گذشته، به این میزان تنزل نکرده بوده است.

کارشناسان اقتصادی انتظار دارند شرکت جنرال موتورز که بزرگترین شرکت آمریکایی تولید کننده خودرو است، نیز زیان‌هایی مشابه شرکت فورد گزارش دهد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هر 3 شرکت بزرگ خودروساز آمریکاییِ کرایسلر، فورد و جنرال موتورز که در شهر دیترویت در ایالت میشیگان مستقر‌اند، به 50 میلیارد دلار وام از طرف دولت آمریکا نیاز دارند تا بحران مالی را پشت سر گذارند.

گزارشگر این شبکه در خاتمه افزود یکی از تحلیلگران اقتصادی در این خصوص گفته است، معمولاً شرکت‌های تولید کننده خودرو تحت شرایط رکود اقتصادی، سودآوری ندارند.

کد خبر 67698

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز