شی جین‌پینگ، رییس‌جمهوری چین باور دارد که کشورش باید از فرصت‌های ارائه شده توسط فناوری بلاک‌چین بهره ببرد.

بلاک‌چین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، زمانی که «شی جین‌پینگ»، رییس‌جمهوری چین در سال ۲۰۱۹ در یک سخنرانی خود بلاک‌چین‌ها را به عنوان موفقیتی بزرگ در عرصه نوآوری مستقل فناوری‌های اصلی و مهم توصیف کرد، این موضوع به یک اولویت اصلی ملی کشور در عرصه فناوری‌های خط مقدم رقابت با آمریکا نظیر نیمه‌هادی‌ها تبدیل شد و از آن موقع چین در تلاش برای افزایش ظرفیت‌های خود در این حوزه است.

از آن زمان، بدون تبلیغات و هیاهوی زیاد، چین پلتفرمی را ایجاد کرده که هدف آن تسهیل استقرار فناوری بلاک‌چین برای شرکت‌هاست. این پلتفرم شبکه خدمات مبتنی بر بلاک‌چین (BSN) نامیده می‌شود.

پاول تریلو، رییس بخش سیاست‌های فناوری در شرکت مشاوره آلبرایت استونبریج می‌گوید که فناوری بلاک‌چین به طور کلی برای چین بسیار مهم است، زیرا مقامات دولتی، آن را به‌عنوان یک مانع کم‌اهمیت برای ورود به بخش فناوری می‌دانند و از شرکت‌های چینی می‌خواهند که از برنامه‌های بلاک‌چین برای حل مشکل دنیای واقعی استفاده کنند.

هدف محصول شبکه خدمات مبتنی بر بلاک‌چین (BSN) کشور چین، شرکت‌هایی است که زیرساخت‌های رایانش ابری را اداره می‌کنند. این خدمات می‌تواند یک پخش‌کننده ابر عمومی بزرگ مانند آمازون یا مایکروسافت یا شرکتی که ابر یا اینترانت خصوصی خود را اجرا می‌کند، باشد.

بیشتر بخوانید:

در چند سال گذشته، ایالات‌متحده و چین درگیر یک رقابت فنی شدید بوده‌اند. در همین راستا چین بر فناوری‌هایی نظیر محاسبات کوانتومی و نیمه‌رساناها که آن را خط مقدم فناوری‌ها می‌داند تمرکز کرده است. بلاک‌چین یکی دیگر از این حوزه‌های مهم است.

تریلو می‌افزاید که از جمله دلایل مهم توسعه شبکه خدمات بلاک‌چین بومی شامل مواردی چون حمایت از توسعه اکوسیستم‌های بلاک‌چین بر اساس شرایط خاص خود کشور و یا تسهیل رویکردهای نظارتی در حوزه‌های قضایی مختلف است.

کد خبر 676836

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha