پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۷ - ۰۸:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور به منظور آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از سد کوچری به شهر قم، وارد استان قم شد.

به گزارش ایرنا دکترمحمود احمدی‌نژاد دوشنبه هفته جاری قرار بود برای آغاز عملیات اجرایی این طرح به قم سفر کند که به علت مساعد نبودن شرایط جوی، ‌این سفر به روز پنجشنبه موکول شد. [در همین رابطه]

رییس جمهوری در بدو ورود به استان قم مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مردم استان قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران محلی قرار گرفت.

این طرح از طرح های عظیم دولت نهم است که طی آن آب آشامیدنی از سرشاخه های دز به قم وارد خواهد شد. علاوه برشهر قم 10 شهر دیگر نیز ازنعمت این آب آشامیدنی برخوردار می شوند.

با اجرای انتقال آب از سرشاخه های رودخانه دز قمرود سالانه 120 میلیون متر مکعب آب از سد کوچری و تصفیه خانه دودهک صرفا جهت تامین آب شرب و صنعت شهرهای خوانسار، خمین، گلپایگان، محلات، نیمور، سلفچگان و قم انتقال می یابد.

از این میزان 80 میلیون مترمکعب آب جهت تامین آب شرب شهر قم، 20 میلیون مترمکعب آن برای تامین آب شرب شهرهای مسیر و 20 میلیون مترمکعب نیز برای مصارف صنعتی اختصاص می یابد.

هم زمان با سفر رییس جمهور به قم، به همین منظور عملیات اجرایی سد کوچری با ظرفیت ذخیره سازی 207 میلیون متر مکعب آب، با ارتفاع 70 متر در 8 کیلومتری حوزه غرب شهر گلپایگان آغاز خواهد شد.

کد خبر 67622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز