چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بنیتا فررو والدنر کمیسر امور خارجی اروپا تصمیم روسیه را مبنی بر استقرار موشک در کالینینگراد مورد انتقاد قرار داد

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی گفت: تصمیم دمیتری مدودف رئیس جمهور روسیه مبنی بر استقرار موشک‌های کوتاه برد اسکندر در کالینینگراد با پیمان امنیتی پیشنهادی مسکو به کشورهای اروپایی همخوانی ندارد.

وی در سخنانی در کمیسیون اروپا گفت: استقرار این موشک‌ها در کالینینگراد اوضاع امنیتی اروپا را بهبود نخواهد بخشید و نمی‌دانم چنین طرح‌هایی آیا با راهبرد جدیدی که روسیه در زمینه امنیتی به اروپایی‌ها پیشنهاد داده است همخوانی دارد یا خیر.

بنیتو فررو والدنر با اشاره به اینکه این موشک‌های روسی قرار است نزدیک مرز لهستان و لیتوانی مستقر شوند خاطر نشان کرد چنین تصمیمی باعث تعجب من نیز شد و باید جزئیات و پیامدهای چنین طرحی را مورد بررسی قرار دهیم.

خبرگزاری فرانسه همچنین به نقل از مدودف افزود، روسیه تجهیزاتی را به منظور اجرای اقدامات متقابل الکترونیکی در این منطقه مستقر خواهد کرد تا فعالیت تاسیسات سامانه دفاع موشکی آمریکا را که قرار است در لهستان و جمهوری چک مستقر شوند، مختل کند.

تصمیم آمریکا مبنی بر استقرار سپر دفاع موشکی در اروپا خشم روسیه را برانگیخته است. [اعتراض روسیه به برنامه دفاع ضد موشکی آمریکا در اروپا]

کد خبر 67620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز