رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارش پراکنده در استان‌های نیمه شمالی کشور طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه)، از افزایش نسبی دما تا روز سه‌شنبه آینده‌ خبر داد.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارش پراکنده در استان‌های نیمه شمالی کشور طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه) از افزایش نسبی دما تا روز سه شنبه خبر داد.

ضیاییان با اشاره به وضعیت جوی کشور در چند روز آینده گفت: جمعه( ۲۳ اردیبهشت ماه) در نوار شمالی، استان‌های کردستان، همدان و مرکزی رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. بارش در برخی نقاط گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شدت خواهد داشت و در ساعات بعدازظهر وقوع تگرگ مورد انتظار است. همچنین در برخی مناطق مرکز، شرق، شمال شرق کشور، وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک رخ می‌دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: شنبه( ۲۴ اردیبهشت ماه) در مناطقی از چهارمحال وبختیاری، ارتفاعات غرب اصفهان، شرق یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش بینی می‌شود. یکشنبه( ۲۵ اردیبهشت ماه) در شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید پدیده غالب است و در سایر مناطق جو آرام خواهد بود.

ضیاییان با اشاره به وضعیت بارش در میانه هفته افزود: دوشنبه( ۲۶ اردیبهشت ماه) دربرخی مناطق شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران بویژه در ساعات بعدازظهر ابرناکی، رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک رخ می‌دهد. سه شنبه( ۲۷ اردیبهشت ماه) در شمال غرب، غرب کشور و در سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد و در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید رخ می‌دهد. همچنین امروز در استان‌های مرزی واقع در غرب، جنوب غرب کشور وزش باد و پدیده گردوغبار همراه با کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

وی درباره شرایط وزش باد در کشور گفت: همچنین از بعدازظهر جمعه تا دوشنبه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید بوده و در نقاط مستعد به ویژه در منطقه زابل باد و گردوخاک رخ خواهد داد.

او گفت: از لحاظ دمایی در روز شنبه ابتدا در شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و در روز یکشنبه در شمال شرق افزایش دما خواهیم داشت. این افزایش دما تا روز سه شنبه تداوم دارد. خلیج فارس و تنگه هرمز نیز تا روز شنبه مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده افزود : آسمان تهران فردا (۲۴ اردیبهشت ماه) کمی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی یکشنبه (۲۵ ازدیبهشت ماه) کمی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز (۲۳ اردیبهشت ماه) اردبیل و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور لقب می‌گیرند و فردا شهرکرد با دمای ۰ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور خواهد بود.

کد خبر 676132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد جوادزاهدی IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 1
    سلام کارشناس هواشناسی باران رحمت الهی، می ربارد