گروه مهندسان مشاور هفت شهر آریا با کمک یک تیم مجرب و حرفه ای با مدیریت آرش هاشم زاده همایونی موفق به دریافت تقدیر ویژه هیات داوران جشنواره شدند.

image-20220511230527-1.jpeg

تقدیر جایزه معماری و معماری داخلی ایران از گروه مهندسان مشاور هفت شهر آریا :

مجله معماری و ساختمان هر ساله جشنواره ای با عنوان جایزه معماری و معماری داخلی ایران برگزار می کند. که در هر دوره ی آن، پروژه های داخل حوزه جغرافیایی ایران مورد بررسی قرار میگیرند. در هر دوره از جایزه معماری و معماری داخلی ایران، بخش های مختلفی مورد بررسی قرار میگیرد. به عنوان مثال در سال ۱۴۰۰ و در چهاردهمین دوره برپایی این جشنواره، چهار بخش مختلف با عناوین گروه های طراحی و اجرای بنا های مسکونی، گروه های بازسازی و مرمت، گروه های اجرا و طراحی بنا های عمومی و گروه مرمت و بازسازی بنا های عمومی مورد بررسی قرار گرفتند.  گروه مهندسان مشاور هفت شهر آریا یکی از معدود تیم های حاضر در این مراسم بود که مورد تقدیر ویژه از سوی هیات داوران جشنواره قرار گرفت. در چهاردهمین دوره برگزاری این جایزه حدود ۱۴۶ پروژه به عنوان کاندیدا حضور داشتند.

پروژه اقامتگاه بوم گردی قدیم خانه گیلان یکی از برترین پروژه های موجود در چهاردهمین جایزه معماری و معماری داخلی ایران بود که توسط تیم مهندسان مشاور هفت شهر آریا طراحی و اجرا گردیده بود. این طرح در بخش گروه های مرمت و بازسازی بنا های عمومی توانست مورد تقدیر ویژه ی هیئت داوران قرار بگیرد. پروژه اقامتگاه بوم گردی قدیم خانه گیلان دارای یک طراحی کاملا سنتی می باشد که از روی معماری سنتی گیلان الهام گرفته شده است.  به همین دلیل گروه مهندسان مشاور هفت شهر آریا امروزه مفتخر است که گامی کوچک در راستای احیایی معماری کهن و سنتی ایران برداشته است. لازم به ذکر است که این پروژه ضمن برخورداری از یک معماری سنتی و کهن، دارای پایداری بسیار مناسب و کاملا استانداردی می باشد. در ادامه شما را با این پروژه خاص آشنا خواهیم کرد.

بررسی ایده معماری پایدار اقامتگاه بوم گردی قدیم خانه گیلان :

همانطور که میدانید امروزه طرح ها و پروژه های بسیار زیادی در نقاط مختلف کشور با ایده های معماری سنتی و کهن پیاده سازی می شوند. اما تمامی این پروژه ها در جشنواره هایی نظیر جایزه معماری و معماری داخلی ایران مودر تقدیر و تشویق قرار نمی گیرند. پروژه اقامتگاه بوم گردی قدیم خانه ی گیلان از نظر معماری و پیاده سازی دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی می باشد. این ویژگی ها دلیل اصلی موفقیت پروژه در جایزه معماری و معماری داخلی ایران بوده اند. به عنوان مثال برای طراحی این پروژه از الگو های معماری سنتی و کهن گیلان الگو برداری شده است. استفاده از روش های منسوخ شده معماری کهن به شکلی نوین و استاندار، یکی از اصلی ترین چالش های طراحی و اجرای این پروژه بوده است که توسط گروه مهندسان مشاور هفت شهر آریا به بهترین شکل ممکن انجام شده است.

به همین دلیل امروزه در هنگام بازدید از اقامتگاه بوم گردی قدیم خانه گیلان با فضایی بسیار دلنشین و سنتی رو به رو خواهید شد که شما را با مکث کردن و ماندن با فضا وادار می کند. این پروژه ضمن برخورداری از روش های ساخت سنتی و بومی شمال کشور، از پایداری بسیار قابل توجه و بالایی برخوردار می باشد. زیرا تیم طراحی و پیاده سازی پروژه ( مهندسان هفت شهر آریا )، این اقامتگاه را به شیوه ای نوین و خلاقانه بنا نهاده اند. در ادامه شما را با جزئیات این اقامتگاه بوم گردی آشنا می کنیم.

قدیم خونه

بررسی جزئیات طراحی و پیاده سازی پروژه اقامتگاه بوم گردی قدیم خانه گیلان :‌

پروژه اقامتگاه بوم گردی قدیم خانه گیلان دارای زمینی به مساحت ۳۴۰۰ متر مربع می باشد. این اقامتگاه در حومه کیاشهر بنا گردید است. طرح اولیه این پروژه در سال ۱۳۹۵، توسط تعدادی از جوانان گردشگر مطرح گردید. قدیم خانه گیلان دارای دو طبقه اقامتی با ۶۰۰ متر زیر بنا می باشد. هر طبقه از این بنا دارای ایوان های سنتی می باشد که در زبان محلی با نام تلار نامگذاری می شوند. در اطراف تلار های قدیم خانه همانند سایر بنا های قدیمی و سنتی گلان،  از نرده ها و ستون های چوبی استفاده شده است. هر طبقه از اقامتگاه بوم گردی قدیم خانه گیلان دارای ۴ اتاق اقامتی می باشد. هر یک از این اتاق ها دارای امکانات کاملی نظیر سرویس بهداشتی، حمام، تجهیزات کامل سرمایش و گرمایش و ... می باشند.

به علاوه در اقامتگاه بوم گردی قدیم خانه گیلان شما می توانید ۸ اتاق اقامتی بسیار لوکس همراه با اتاق های مستر، سرویس های بهداشتی مجزا و ... را نیز مشاهده فرمایید. به طور کلی اتاق های موجود در این اقامتگاه تلفیقی از امکانات مدرن امروزی و معماری سنتی گیلان می باشند. برای ساخت این اقامتگاه از مصالح قدیمی با بیش از ۵۰ سال قدمت استفاده شده است. این کار ضمن صرفه جویی در مصرف مصالح و جلوگیری از هدر رفتن آن ها، باعث می شود تا قدیم خانه گیلان ظاهر سنتی طبیعی تری داشته باشد. برای مثال از تیر های چوبی به کار رفته در ساختمان قدیمی و تیر های برق چوبی که توسط اداره برق جمع آوری شده بودند، برای ساخت این بنا استفاده شده است. این تیر ها معمولا بلا استفاده باقی مانده یا به کارگاه های تولید ذغال فروخته می شدند.

طراحی مهندسان مشاور هفت شهر آریا

گروه مهندسان مشاور هفت شهر آریا :

مهندسان مشاور هفت شهر آریا، گروه طراحی و اجرای پروژه اقامتگاه بوم گردی قدیم خانه گیلان می باشد که در سال ۱۴۰۰ مورد تشویق هیات داوران چهاردهمین دوره جایزه معماری و معماری داخلی ایران قرار گرفته است. این گروه مهندسان مشاور در سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده است. مهندسان مشاور هفت شهر آریا با همت مهندس مهرداد هاشم زاده همایونی و جمعی از مهندسان مشغول به کار و همراه ایشان، تاسیس و راه اندازی گردیده است.

این گروه از همان سال های ابتدایی فعالیت خود تا به امروز در زمینه طرح های معماری، طرح های توسعه شهری و شهرسازی، طرح های توجیهی و طراحی شهری فعالیت کرده است. در سال ۱۳۹۷ و بعد از واقعه درگذشت مدیریت وقت مجموعه ( جناب مهندس مهرداد هاشم زاده همایونی )، اداره ی گروه مهندسان به فرزند ایشان مهندس آرش هاشم زاده همایونی واگذار گردید. مهندس آرش هاشم زاده همایونی تجربه ی چندین ساله ی گروه را در کنار روش های مدیریتی جدید قرار داد تا این گروه مسیر گذشته خود را توان بیشتری ادامه دهد.

جزییات اقامتگاه بوم گردی قدیم خونه

طرح های توجیهی موفقیت آمیز اقامتگاه بوم گردی قدیم خانه گیلان :

یک پروژه برای دستیابی به نتیجه ایده آل باید طرح های توجیهی خود را با موفقیت پشت سر بگذارد. پروژه اقامتگاه بوم گردی قدیم خانه گیلانیک طرح توجیهی اقتصادی و یک طرح توجیه پذیری فنی را با موفقیت کامل پشت سر گذاشته است. طرح توجیه پذیری اقتصادی این پروژه به منظور قابلیت سرمایه گذاری آن مورد بررسی قرار گرفته است. این طرح توجیهی از ابعاد اقتصادی متنوع و مختلفی، مورد تایید سرمایه گذاران قرار گرفته است.

طرح توجیهی فنی این اقامتگاه نیز توسط سازمان ها و نهاد های دولتی مختلف مثل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، بانک ها عامل و ... بررسی و مورد تایید قرار گرفته است. تمام ویژگی های فوق در کنار یکدیگر قرار گرفته تا طرح اقامتگاه بوم گردی قدیم خانه گیلان و تیم طراحی و پیاده سازی آن ( مهندسان مشاور هفت شهر آریا )، مورد تشویق ویژه هیات داور در چهاردهمین دوره ی جایزه معماری و معماری داخلی ایران قرار بگیرند.

کد خبر 675853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha