مشاور امور بانوان شهرداری تهران در رابطه با زنان زندانی گفت: به قوه قضائیه اعلام کرده‌ایم که آماده به‌کارگیری و ایجاد اشتغال زنان زندانی رأی باز هستیم.

مریم اردبیلی

به گزارش همشهری آنلاین، مریم اردبیلی در نشست خبری درباره جشنواره‌های فراغتی بوستان‌های بانوان شهر تهران گفت: این جشنواره‌ها از عید فطر آغاز شده است و تا پایان تابستان ادامه دارد.

اردبیلی با اشاره به چرایی برگزاری این جشنواره‌ها گفت: پس از شیوع بیماری کرونا فشار زیادی به خانواده‌ها، زنان و بانوان وارد و این بیماری منجر به کاهش نشاط شد. ۹ بوستان ویژه بانوان در مناطق تهران و ۴ بوستان فرامنطقه‌ای است و در اوج بهره برداری از این بوستان‌ها تردد در آنها محدود شد.

او با اشاره به اهمیت فراغت گفت: ما در مدیریت شهری باید انگیزه‌های بیشتری برای شهروندان‌مان ایجاد کنیم و بر همین اساس برای ۵ میلیون بانوان شهروند تهران برنامه‌های ویژه‌ای را ایجاد کرده‌ایم.

بخشی از صحبت‌های اردبیلی در این نشست خبری را بخوانید:

* از عید فطر تا میلاد پیامبر ۹ جشنواره در بوستان‌های بانوان برگزار می‌شود. جشنواره‌های ویژه معلولان، کارآفرینان، مادران و کودکان، بازآفرینی نقش خانواده، جشنواره مدیران محلات، جشنواره دختران نوجوان و جشنواره‌ای برای کارمند شهرداری و گروه‌های مردمی برگزار خواهد شد.

* شهدخت ویژه دختران نوجوان و جوان افتتاح می‌شود . ویژگی این شهدخت‌ها به گونه‌ای است که آنها درگیر نشست‌های کارآفرینی، استارت آپی و نوآوری می‌شوند، تلاش ما این است که دختران جوان به عنوان کنش‌گران، مشکلات شهر تهران را حل کنند.

* برای بانوان سرپرست خانوار و فرزندان آنها برنامه‌هایی را در دستور کار داریم.

* برای روز دختر امیدواریم با همکاری محلات برنامه ویژه‌ای را برگزار کنیم و این برنامه‌ها آغاز کنشگری آنها در تهران باشد. جشنواره قصه دختران، توزیع هدایا، برگزاری گذرهای فرهنگی از جمله برنامه‌های شهرداری تهران برای این روز است.

*فاز دوم ریحان شهر به زودی برگزار می‌شود و به دنبال این هستیم تا از مشارکت مردم در مدیریت شهری بهره‌مند شویم.

* زنان خلق شدند که در اوج باشند و اگر در جامعه انعطافی نبود ما باید ساختارهایی را خلق کنیم تا آنها بتوانند به درستی کار کنند و بدین روش چارچوب‌های تنگ اجتماعی و خانوادگی برطرف شوند، اگر این اقدام انجام شود و عاملیت زنان بازگردد، می‌توان اقدامات مناسبی را برای آنها انجام داد.

* وظیفه شهرداری این است که در تهران ریل گذاری مناسبی را برای بانوان ایجاد کند تا آنها بتوانند نقش آفرینی مناسبی داشته باشند. باید نگاه زنانه را در مدیریت شهری دنبال کنیم. تهران خانواده در حال شکل‌گیری است و امیدواریم تا پایان سال این نگاه را در تمام مدیریت شهری توسعه دهیم.

*درباره زنان زندانی به قوه قضائیه اعلام کردیم که آماده به‌کارگیری زنان رأی باز- نوعی از احکام که متهم در حقیقت از آزادی مشروط استفاده می‌کند و فرصت فراگیری شغل را هم دارد- هستیم و شهرداری تهران تعهد کرده است که هیچ خانم زندانی رأی بازی وجود نخواهد داشت که نتوان برای آنها اشتغال ایجاد کرد.

*تعدادی بوستان ویژه بانوان وجود دارد که در آن بوستان‌ها اشرافیت کامل گرفته شده است و زنان و دختران ما می‌توانند با پوششی آزاد در آن پارک‌ها حاضر شوند. به صورت متعدد به ما اعلام شد تا در فضای پارک‌های محلی قسمتی ویژه بانوان برای ورزش و آسایش بانوان تعبیه شود،همچنین زنان تقاضا داشتند. این فضاها به معنای دیوارکشی نیست بلکه فضایی با امنیت کامل و زنانه به دور از نگرانی‌ها از ایجاد مزاحمت است.

در این باره بخوانید:

حصارکشی و تفکیک جنسیتی در پارک مادر و کودک نداریم | نحوه حضور بانوان و ابزار اجرایی پارک مادر و کودک

کد خبر 675758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha