یک برنامه و طرح اقتصادی اگر بخواهد موفق باشد باید چند شرط داشته باشد. اول اینکه طرح به درستی تدوین شده باشد، متغیرهای این طرح به درستی دیده و به درستی درباره آن تصمیم گرفته شده باشد. از طرفی از آنجا که اجرای چنین طرحی روی زندگی مردم تاثیرگذار است لذا باید کاملا نسبت به ابعاد مختلف آن آگاه سازی صورت گیرد. لذا پیوست رسانه ای طرح بسیار مهم است.

مفتح

همشهری آنلاین-خدیجه نوروزی: محمدمهدی مفتح، نماینده تویسرکان در گفت و گو با همشهری انلاین در خصوص طرح پرداخت یارانه نقدی نان گفت:« یک برنامه و طرح اقتصادی اگر بخواهد موفق باشد باید چند شرط داشته باشد. اول اینکه طرح به درستی تدوین شده باشد، متغیرهای این طرح به درستی دیده و به درستی درباره آن تصمیم گرفته شده باشد. از طرفی از آنجا که اجرای چنین طرحی روی زندگی مردم تاثیرگذار است لذا باید کاملا نسبت به ابعاد مختلف آن آگاه سازی صورت گیرد. لذا پیوست رسانه ای اینگونه طرح ها بسیار مهم است. این آگاه سازی ها از آن روست که مردم اطمینان پیدا کنند که این طرح به نفع شان است و اجرای درست آن تاثیر منفی روی زندگی شان ندارد. اگر هم تاثیر منفی دارد باید حد و حدود آن را بدانند و از آن مطلع شوند. این موارد حداقل شرایط اولیه ای است که باید برای یک طرح مردمی که می خواهد روی زندگی تمام افراد جامعه تاثیرگذار است مورد توجه قرار بگیرد.»

مفتح ادامه داد:« در طرح فعلی دولت در خصوص این طرح اقدامات خوبی انجام شده و صحبت‌های رئیس جمهوری در خصوص یارانه نان هم بسیار خوب و اطمینان بخش بود که امیدواریم در بخش عملیاتی نیز به درستی اجرا شود و اطلاع رسانی های لازم مرحله به مرحله انجام شود. قطعا چنین اقداماتی منجر به افزایش اعتماد عمومی نسبت به برنامه های دولت خواهد شد.»

این نماینده مجلس با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از دولت برای اجرای طرح یارانه نقدی نان گفت:« تمام مسئولان و ارگان های مختلف باید در بحث اطلاع رسانی و اطمینان بخشی به مردم تلاش کنند. مردم باید به این موضوع آگاه شوند که این کار زندگی آنها را مختل نمی کند به نفع مردم و آینده اقتصاد کشور است. اگر در این راه دولت نیازمند کمک و حمایتی از سوی دستگاه های مسئول باشد باید تمام حمایت ها صورت پذیرد و مسئولان کمک حال دولت باشند تا بتوان مسیر درستی را در پیش گرفت.»

قاعدتا این طرح، یک روزه و یک ماه نیست و یک طرح مستمر است و دولت باید عوامل استمرار آن را پیش بینی کرده باشد و ببیند توان آن را دارد که این کار را به صورت مستمر انجام دهد. مفتح با بیان این مطلب ادامه داد:«دولت حتما تمام پیش بینی های لازم را در نظر گرفته است و مجلس هم نظارت های لازم را خواهد داشت تا این طرح به شکل صحیح اجرا شود. اگر فشاری به جیب مردم وارد نشود و اگر گرانی اعمال می شود در پرداخت ها یارانه جبران شود و به مردم فشار اقتصادی غیر قابل تحمل و بیشتری وارد نشود و بتوانند کالای مصرفی را به راحتی دریافت کنند، اجرای طرح رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت. از طرفی هزینه های اقتصادی هم از روی دوش جامعه برداشته خواهد شد.»

کد خبر 675693

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha