مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تاکنون 2 پل عابر پیاده مکانیزه در خطوط اتوبوسرانی تندرو و برای تردد آسان شهروندان در مقابل وزارت کار و امور اجتماعی و دانشگاه شریف تعبیه شده و احداث 10 پل مکانیزه دیگر نیز در این مکان در دستور کار قرار دارد.

مدیر عامل سازمان زیباسازی گفت: پل مجهز به آسانسور قزل قلعه به دلیل رفیوژ میان خیابان و به منظور تسهیل در رفت و آمد شهروندان به میدان میوه و تره بار جلال آل احمد راه‌اندازی شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، حجت الله ملاصالحی که در مراسم افتتاح سومین پل عابر پیاده مجهز به آسانسور سخن می‌گفت: سازمان زیبا‌سازی همزمان با ادامه راه‌اندازی خطوط تندرو احداث پل‌های مکانیزه را در این خطوط افزایش خواهد داد.

وی همچنین با اشاره به این که در دوره مدیریت شهری قبل تهران تعداد پل‌های مکانیزه 3 تا 4 عدد بوده است بیان داشت تا امروز تعداد پل‌های مکانیزه به 30 دستگاه رسیده است که 3 مورد از آن‌ها واقع در خیابان دماوند روبروی بیمارستان بوعلی، بزرگراه نیایش و خیابان قزل قلعه به آسانسور مجهز هستند.

مدیر عامل سازمان زیبا‌سازی با بیان اینکه هزینه احداث هر پل مکانیزه 300 تا 400 میلیون تومان است هزینه سرویس و نگهداری سالیانه آنها را در مجموع یک میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: بحث نگهداری این پل‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل در کنار این پل‌ها کیوسک استقرار نگهبان به منظور رسیدگی به پا تعبیه شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بهسازی پیاده‌روهای شهر تهران از جمله دیگر اقدامات این سازمان است گفت: نهضت پیاده‌روسازی در این مقطع کار بی‌سابقه‌ای است و 36 کیلومتر پیاده راه‌سازی در خیابان ولیعصر(عج)  انجام شده است.

ملاصالحی افزود: اما زیبا سازی بر این باور رسیده که به مردم نمی‌توان گفت پیاده روی داشته باشید اما زیر پایتان اصلاح نشود.

وی با بیان اینکه پیاده‌روسازی خیابان ولیعصر(عج) یک سال به طول انجامید به پروژه سال جاری اشاره کرد و اظهار کرد: محور خیابان انقلاب تا پیچ شمیران در سال جاری انجام شد و تا میدان امام حسین(ع) ادامه خواهد داشت، تمام متاطق نیز برای بهسازی پیاده روهای خود در مدت معینی بسیج شده‌اند.

در پایان این مراسم اعضای شورایاری محله 8 شهرداری منطقه 6 با اهدای لوح تقدیر از زحمات مدیر عامل سازمان زیبا سازی و تعدادی از کارکنان این سازمان تقدیر و تشکر کردند.

کد خبر 67569

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز