نبرد نهایی برای تصرف کامل بندر ماریوپل در کارخانه فولاد آزوفستال در حال انجام است؛ جایی که صدها جنگجوی اوکراینی در تونل‌ها و سنگرهای زیرزمینی در محاصره نیروهای ارتش روسیه هستند.

آزوفستال

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، مقامات اوکراینی می‌گویند که این کارخانه دوره شوروی در روزهای اخیر پس از تخلیه غیرنظامیان تحت حملات شدید روسیه قرار گرفته است و تلاش‌های نیروهای مهاجم برای تصرف آن تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

در آخر هفته، مقامات اعلام کردند که همه افراد مسن، زنان و کودکان در ماموریت‌هایی که توسط سازمان ملل متحد و صلیب سرخ هماهنگ شده بود، نجات یافته‌اند، اما سازمان ملل این موضوع را تایید نکرده است. اخباری مبنی بر باقی ماندن حداقل ۱۰۰ غیرنظامی در محل که توسط یک مقام محلی به اشتراک گذاشته شده است، نگرانی‌ها را در مورد آنچه در آنجا اتفاق می‌افتد افزایش داده است.

در همین حال، خانواده‌های جنگجویان به دنبال طرحی برای تضمین تخلیه آنها هستند. با این حال، چنین چیزی بسیار بعید به نظر می‌رسد.

در یک کنفرانس خبری فوق‌العاده که روز یکشنبه از یک پناهگاه به‌طور مستقیم پخش شد، دو جنگجو این ایده را که ممکن است تسلیم شوند، رد کردند.

یکی از آنها گفت: «اگر اسیر شویم شانس زیادی برای زنده‌ماندن نداریم. ما اساسا مرده‌ایم. اکثر ما این را می‌دانیم.»

ماریوپل از نظر استراتژیک برای روسیه مهم است، زیرا به مسکو اجازه می‌دهد تا یک پل زمینی بین مناطق شرقی دونتسک و لوهانسک ایجاد کند که قبل از شروع این عملیات توسط جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه کنترل می‌شد.

کد خبر 675529

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha