سرود ملی روسیه امروز (دوشنبه) در بلگراد نواخته شد و صدها صربستانی از جمله مقامات ارشد دولتی به مناسبت روز پیروزی گردهم آمدند تا به نوعی همبستگی سیاسی کشوری را با روسیه نشان دهند که در تلاش برای پیوستن به اتحادیه اروپا است.

صربستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، در این راهپیمایی برای ادای احترام به سربازان صرب و شوروی که در جنگ جهانی دوم جان باختند، شخصی یک حرف غول‌پیکر Z (نماد حمله روسیه به اوکراین) را در دست داشت و شخص دیگری یک عکس مقوایی برش خورده در اندازه واقعی از رئیس‌جمهوری این کشور یعنی  ولادیمیر پوتین را آورده بود.

صربستان که دو دهه پیش توسط ناتو بمباران شد و قرن‌ها روابط فرهنگی نزدیکی با روسیه دارد، پس از آغاز عملیات روسیه در اوکراین، از فشارها برای طرفداری جلوگیری کرد، از جمله درخواست های غرب مبنی بر پیوستن به تحریم ها علیه مسکو.

سرود ملی روسیه، آذربایجان، قرقیزستان، بلاروس و صربستان در حالی نواخته شد که سفیران و وزرا تاج گل‌هایی را برای یابود کشته‌شدگان اهدا کردند.

تصویری از حضور نمادین پوتین در بلگراد | روز پیروزی در صربستان گرامی داشته شد

سفیر اوکراین روز گذشته تاج گل گذاشته بود که هیچ مقام صربستانی در آن مراسم حضور نداشت.

این جمعیت شامل ایویکا داچیچ، رئیس پارلمان صربستان، الکساندر وولین، وزیر کشور و داریا کیسیچ تپاوچویچ، وزیر کار که همگی نسبت به روابط نزدیک‌تر با غرب بدبین هستند، بود.

الکساندر ووچیچ رئیس‌جمهوری صربستان و ملی‌گرای سابق که به یکی از حامیان قوی عضویت در اتحادیه اروپا تبدیل شده است، ماه گذشته پس از مبارزات انتخاباتی برای اولویت دادن به پیشنهاد اتحادیه اروپا دوباره انتخاب شد.

انتظار می‌رود کابینه جدید که هنوز پس از انتخابات ماه گذشته تشکیل نشده است، چهره‌های سیاسی طرفدار مسکو را حذف کند.

کد خبر 675283

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha