شرکت سونی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که قصد دارد ۱۸ میلیون کنسول پلی‌استیشن ۵ را در سال جاری بفروشد، زیرا فروش قوی بازی‌ها به سود عملیاتی سه‌ماهه چهارم کمک کرده است.

پلی استیشن 5

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، با این حال، این شرکت ژاپنی هشدار داد در صورتی که هرگونه قرنطینه جدید در چین برای کنترل شیوع کووید-۱۹، تهیه قطعات را با مشکل مواجه کند، ممکن است مجبور به تجدید نظر در هدف تولید شود.

«هیروکی توتوکی»، مدیر ارشد مالی سونی در یک نشست مطبوعاتی گفت: «آنچه که اکنون می‌توانم بگویم این است که قادر هستیم قطعات کافی برای ۱۸ میلیون دستگاه تهیه کنیم.»

سونی از کنسول بازی محبوب پلی‌استیشن ۵ خود برای تشویق دانلود بازی‌های آنلاین و ثبت‌نام برای خدمات اشتراک استفاده می‌کند. این شرکت در سال تجاری گذشته، تنها ۱۱.۵ میلیون دستگاه فروخت، زیرا مانند سایر شرکت‌های الکترونیکی مصرف‌کننده با اختلالات زنجیره تامین کووید-۱۹ دست و پنجه نرم می‌کرد.

با فاصله گرفتن از سخت‌افزارهای سنتی مانند تلویزیون، این شرکت همچنین در حال گسترش تجارت نرم‌افزاری خود است و در فوریه اعلام کرد که شرکتBungle ، خالق بازی ویدیویی "Halo" را به مبلغ ۳.۶ میلیارد دلار خریداری کرده است.

سود سونی برای سه ماه منتهی به ۳۱ مارس از ۶۶.۵ میلیارد ین در سال گذشته به ۱۳۸.۶ میلیارد ین (۱.۰۶ میلیارد دلار) افزایش یافت. با این حال، کمتر از میانگین ۱۴۷ میلیارد ین تخمین سود از ۱۰ تحلیلگر مورد بررسی توسط Refinitiv بود.

بیشتر بخوانید:

درآمد کسب و کار بازی و خدمات شبکه تقریبا سه برابر شد و به ۵۵.۶ میلیارد ین رسید. امسال سونی انتظار دارد سود این واحد ۱۲ درصد کاهش یابد، زیرا در توسعه بازی سرمایه‌گذاری  و برای خرید هزینه می‌کند.

در این سال تجاری، شرکت ژاپنی سود عملیاتی را از ۱.۲ تریلیون ین به ۱.۱۶ تریلیون ین پیش‌بینی کرده است.

کد خبر 675498

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha