تجاوزهای جنسی در ارتش انگلیس با وجود ادعای وزارت دفاع این کشور مبنی بر اینکه در حال انجام «اقدام قاطع» برای پایان دادن به حملات جنسی است، دو برابر شده است.

ارتش انگلیس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، اطلاعات فاش شده حاکی از ابعاد گسترده آزار جنسی در ارتش انگلیس است. موضوع آزار جنسی در ارتش انگلیس طی سال‌های اخیر همواره جنجال برانگیز بوده است.

به گزارش پایگاه «glamourmagazine»، بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی وزارت دفاع انگلیس منتشر شد و تصویر تیره‌ای از مقیاس آزار جنسی را نشان می‌دهد، برآورد می‌شود که نیمی از زنان و یک چهارم مردان در نیروی دریایی انگلیس رفتار جنسی هدفمند را تجربه می‌کنند.

دو سوم از زنان شاغل در ارتش انگلیس گفته‎اند که در بخش‌هایی از ارتش با آزار جنسی مشکل دارند و ۶۱ درصد از کارکنان زن نیروی دریایی ارتش انگلیس این موضوع را گسترده‌تر توصیف کرده‎اند.

«لوئیزا» به عنوان یکی از کارکنان نیروی دریایی ارتش انگلیس که اکنون ۲۸ ساله است و پس از یک مبارزه ۵ ساله برای عدالت، عذرخواهی و دریافت غرامت صریح از وزارت دفاع انگلیس، از این آمار شگفت زده نمی‌شود. «لوئیزا»، می‌گوید «در چند روز نخست حضورم در کشتی متوجه شدم که وارد دنیایی شده‎ام که فاسد است.»

به گفته این کارمند نیروی دریایی ارتش انگلیس، «یکی از نخستین افرادی که با من صحبت کرد، یک افسر ۴۰ ساله بود و دو هفته بعد، همان فرد سعی کرد به من حمله کند.» یک چهارم از زنان نظامی نیروی دریایی و یک سوم در ارتش انگلیس (بیشتر در رده‌بندی‌های پایین‌تر) در ۱۲ ماه گذشته با اصطلاح نظامی «تجارب به‌ویژه ناراحت‌کننده» از جمله آزار و اذیت، تماس‌ها یا نظرات ناخواسته، صحبت‌های جنسی و یا موارد دیگر مواجه شده‌اند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده، حدود ۷۰ درصد از کارکنان زن نیروی دریایی انگلیس گفته ‎اند که این موضوع باعث شده تا در محیط کار احساس ناراحتی کنند. در نیروی دریایی انگلیس، تنها ۱۵ درصد از موارد آزار جنسی از طریق سلسله مراتب فرماندهی گزارش شده و تنها چهار درصد از آنها مانند «لوئیزا» به یک شکایت کتبی رسمی رسیده ‎اند.

همچنین بنا به گزارش  «میرور»، تعداد تجاوزهای جنسی گزارش شده در پایگاه‌های نظامی انگلیس در ۶ سال گذشته دو برابر شده است. سال گذشته ۴۰ تحقیق در این زمینه در مقایسه با ۲۰ تحقیق در سال ۲۰۱۵ آغاز شده است. آمارهای وزارت دفاع انگلیس همچنین نشان می‌دهد که در طول این سال‌ها حملات جنسی گزارش شده علیه پرسنل زن از ۸۲ به ۲۳۹ افزایش یافته است.

این افزایش در حالی رخ می‎دهد که وزارت دفاع انگلیس ادعا می‎کند «اقدام قاطعانه» را برای پایان دادن به همه رفتارهای نامناسب انجام می ‎دهد.

گسترش روند خشونت و تجاوز جنسی در حالی صورت می‌گیرد که یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس مدعی است «ما در حال انجام اقدامات قاطع برای از بین بردن انواع رفتارهای نامناسب، از جمله سیاست تحمل صفر در مورد جرایم جنسی و بهبود مکانیسم‌های گزارش‌دهی هستیم تا پرسنل در طرح مسائل احساس امنیت کنند و مطمئن باشند که به اتهامات وارده رسیدگی خواهد شد.»

کد خبر 675096

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha