آمریکا روز یکشنبه تحریم‌های جدیدی را بر ضد چند ایستگاه تلویزیونی روسیه و مقامات «گازپروم‌بانک»،سومین بانک بزرگ روسیه و وابسته شرکت عظیم «گازپروم» اعلام کرد.

bank

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این تحریم‌های جدید آخرین اقدامات از جانب آمریکا برای افزایش فشار بر روسیه بر سر جنگ در اوکراین است و در هنگامی اعلام می‌شود که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به طور مجازی با رهبران گروه هفت (G7) و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برای بحث درباره جنگ گفتگو کرده است.

تحریم‌ها برضد ۲۷ مقام گازپروم‌بانک (سومین بانک بزرگ روسیه و وابسته به شرکت گازپروم) نخستین تحریم‌هایی است که از طرف آمریکا بر این شرکت عظیم صادرکنده گاز اعمال می‌شود، چرا که آمریکا و متحدانش قبلا از اقداماتی که ممکن است به منجر به اختلال صدور گاز به اروپا از طرف روسیه شود، پرهیز می‌کردند.

یک مقام ارشد دولت بایدن در این باره گفت: «این تحریم کامل گازپروم‌بانک نیست، ما دارایی‌هایی این بانک را مسدود نمی‌کنیم و مانع از تبادلات مالی با آن نمی‌شویم. ما داریم به گازپروم‌بانک هشدار می‌دهیم که دیگر پناهگاه امنی نیست.. ما برخی از مدیران ارشد تجاری آن را تحریم می‌کنیم..تا تبادلات مالی این بانک را مشکل کنیم.»

هجده مدیر اسبربانک (بزرگترین بانک روسیه) که یک سوم سهام بانکی روسیه را در دست دارد، نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند. بانک صنعتی مسکو و ۱۰ شعبه آن هم تحریم شده‌اند.

آمریکا همچنین محدودیت‌های صادراتی جدیدی در مورد کالاهایی مانند موتورهای صنعتی، بولدوزرها، بویلر، هواکش و فراورده‌های چوبی اعلام و یک شرکت روسی تولیدکننده تسلیحات را به همراه هفت شرکت حمل‌ونقل و یک شرکت یدک‌کش دریایی را تحریم کرد. همچنین قرار است «کمیسیون ساماندهی هسته‌ای» آمریکا مجوزهای صادرات مواد هسته‌ای ویژه به روسیه را معلق کند.

ایستگاه‌های تلویزیونی تحریم‌شده بوسیله آمریکا که به طور مستقیم با غیرمستقیم تحت کترل دولت روسیه هستند شامل کانال یک روسیه، تلویزیون روسیه-۱ و شرکت پخش‌ تلویزیونی NTV می‌شوند.

بر اساس تحریم‌های جدید، آمریکاییان از ارائه خدمات حسابداری، مشاوره مدیریت و تشکیل بنیادو شرکت به افراد روسی منع می‌شوند، هر چند ارائه خدمات حقوقی هنوز مجاز است.

کد خبر 675044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha