مقامات انرژی ایالت کالیفرنیا خبر از خاموشی‌های احتمالی در تابستان دادند.

برق

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر فرماندار گوین نیوسام در ایالت کالیفرنیا در آخرین به‌روزرسانی‌های خود برای مقابله با چالش‌های مسیر گذار از سوخت‌های فسیلی در تولید برق، خبر از خاموشی احتمالی در تابستان دادند.

ایالت کالیفرنیا یکی از مناطقی در جهان است که قوی‌تربن برنامه تولید برق از منابع انرژی تجدیدپذیر یا به‌عبارتی با چشم‌اندازی عاری از کربن تا  سال ۲۰۴۵ در سر دارد.

مقامات ایالتی طی یک نشست آنلاین با خبرنگاران گفتند که کمبود بالقوه ۱۷۰۰ مگاوات در سال جاری را پیش‌بینی می‌کنند. این میزان در صورتی که شبکه به دلیل چالش‌های متعددی که باعث کاهش توان موجود و افزایش تقاضا می‌شود، می‌تواند تا ۵۰۰۰ مگاوات افزایش یابد.

اختلالات در عرضه تامین انرژی می‌تواند تابستان ۱ تا ۴ میلیون نفر را با خاموشی مواجه کند. مقامات هشدار دادند که خاموشی ها فقط در شرایط شدید اتفاق می افتد و تا حدی می‌توان با  اقدامات حفاظتی از پیشامد خاموشی‌ها جلوگیری کرد.

بنا به اظهارات مقامات کمیسیون انرژی کالیفرنیا، کمیسیون خدمات عمومی، اپراتور سیستم مستقل کالیفرنیا و دفتر فرماندار نیوسام؛ این ایالت همچنان حدود ۱۸۰۰ مگاوات کمبود ظرفیت و همینطور افزایش سالانه نرخ برق  بین ۴ تا ۹ درصد تا سال ۲۰۲۵ را خواهد داشت.

آتش‌سوزی‌های ویرانگر در ایالت و در پی آن قطع خطوط برق، اثرات ناشی از تغییرات شدید و بی‌سابقه اقلیمی که عمدتا در محاسبات کلاسیک پیش‌بینی مصرف برق درنظر گرفته نمی‌شوند، از چالش‌های اصلی ایالت در تامین برق هستند. به عنوان نمونه خشکسالی و گرمای شدید از عوامل مشکل در تولیدات برق‌آبی محسوب می‌شوند.

از دیگر موانع تامین برق در ایالت، دردسر بسیاری از مزارع خورشیدی و پروژه‌های ذخیره‌سازی انرژی که ایالت طی دو سال گذشته راه‌اندازی کرده می‌توان باشد.

این مشکلات نظیر چالش‌ها در  زنجیره تامین به دلایل مسائل ناشی از همه‌گیری و تحقیقات جاری فدرال در امور تجاری درخصوص  واردات اقلام مرتبط به انرژی خورشیدی هستند.

ایالت کالیفرنیا برای مقابله با کمبود برق و  خاموشی به تقویت برخی از نیروگاه‌های قدیمی از جمله هسته‌ای و گازی روی آورده است.

کد خبر 674967

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha