پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
۰ نفر

مقامات اتحادیه‌ اروپا برای مقابله با بحران‌های ناشی از تغییرات اقلیمی تمرین‌های خودآگاهی ذهنی می‌کنند.

مدیتشن در جنگل بروکسل

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از گاردین، این آموزش مقامات بروکسل در قالب تقویت ذهنی در جنگل است. هدف آن نیز آگاهی کاربردی  و انتقال این تجربیات به عرصه سیاسی خواهد بود.
مقامات شرکت‌کننده در این دوره که توافق سبز درونی نام گرفته،افرادی هستند که مسئولیت تصمیم‌گیری و مذاکره را برای مقابله با بحران‌های اقلیمی در چارچوب توافق سبز بلوک ۲۷ کشور اتحادیه‌ اروپا را نمایندگی می‌کنند.
این دوره‌ها شامل پیاده‌روی در جنگل‌های اطراف بروکسل، مقر بسیاری از نهادهای اتحادیه‌ اروپا و همچنین مدیتشن در فضاهای مذکور به منظور کسب احساس همدری بیشتر با طبیعت از جمله درختان،حیوانات اطراف و ... است.
اگرچه که برخی از مقامات مذکور نسبت به شرکت در این دوره‌ها رغبتی نشان نداده‌اند، ولی تحقیقات ثابت کرده که در ۸۰٪ افراد شرکت‌کننده با افزایش انگیزه برای مقابله با مشکلات و غلبه بر ناامیدی‌ها برای حل موانع و رفع مشکلات روبرو بوده‌اند.
برخی از نمایندگان پارلمان بریتانیا هم اخیرا از گزارشی که قلب و ذهن انسان را بُعد گمشده در مسائل مقابله با تغییرات‌ اقلیمی عنوان کرده،حمایت کردند.
در این گزارش به این نکته اشاره شده که مدت‌هاست، مقابله با تغییرات اقلیمی بیشتر در جنبه‌های اقتصادی و تکنولوژیکی آن بررسی می‌شوند و از ابعاد همدردی و دلسوزی انسان بیشتر غفلت شده است.
استدلال این گزارش جالب است و اشاره دارد که بحران ناشی از مسئل اقلیمی این روزها نهفته در باور و بینش انسان‌ها به جهان هستی به عنوان منبعی برای بهره‌برداری و سایر انسان‌ها به عنوان رقیب است.

کد خبر 674321

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha