سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری کشورمان با بیان اینکه همه اقوام از جمله ارامنه در ایران در کمال برادری با هم زندگی می‌کنند، گفت:

 در ایران همه ادیان و اقوام در غم و شادی یکدیگر شریکند و همان گونه که در دفاع مقدس با هم بودند، اکنون نیز برای پیشرفت و سازندگی کشورشان تلاش می‌کنند. 

به گزارش واحد مرکزی خبر آقای احمدی نژاد در دیدار جاثلیق آرام اول کشیشیان ، رهبر کلیسای ارتدوکس ارامنه حوزه سیلیسی با اشاره به اینکه دعواها و مشکلات بشر از بی دینی است، تصریح کرد: وقتی رهبران دینی مردم را به خداپرستی دعوت کرده‌اند در دنیا شاهد جنگ، درگیری و کینه نبوده ایم.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: همه پیامبران الهی از نور واحد و یک حقیقت هستند، چرا که پیامشان یکی بوده است و همه یک دین را عرضه داشته‌اند و همه نیز به دنبال سعادت بشر بوده‌اند.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه همه جهانیان‌، از وضع موجود دنیا ناراضی‌اند و منتظر مصلح جهانی هستند، اظهار داشت: مسلمانان و مسیحیان اعتقاد دارند روزی مصلح جهانی خواهد آمد و این رمز و نقطه وحدت پیروان ادیان الهی است.

وی افزود‌: وظیفه رهبران دینی است که در کنار هم مردم را به خدا پرستی و مصلح جهانی دعوت کنند.

رئیس جمهوری اضافه کرد: باید کارهای زیادی با کمک هم‌در جهان صورت گیرد که ریشه‌های جنگ، اشغالگری، تجاوز، تبعیض و فقر کنده شود.

احمدی نژاد در ادامه به جنگ و درگیری و کشتار و قتل عام مردم جهان بدست قدرت‌های زورگو در قرن بیستم اشاره کرد و گفت: اگر متدینان در جهان کنار هم باشند می‌توانند درجلوگیری از بسیاری از فجایع موجود نقش سازنده‌ای ایفا کنند.

رهبر کلیسای ارتدوکس ارامنه حوزه سیلیسی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از زندگی مسالمت آمیز همه اقوام و گروه‌های مذهبی از جمله جامعه ارامنه و مسلمانان در ایران گفت‌: جامعه ارامنه ایرانی با ملت ایران ریشه‌ای کهن و دیرینه دارند و با دوستی و برادری در کنار هم زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه اندیشه‌های احمدی نژاد در مسایل مختلف را همواره پیگیری و دنبال می کنیم، گفت: برخلاف ادعاهای برخی که همواره ایران را مورد انتقاد قرار می‌دهند‌، ما بدون استثنا مدافع واقعی جمهوری اسلامی ایران هستیم.

کد خبر 67484

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز