مجلس درباره گرانی‌های اخیر با وزرا و مسئولان دولتی تشکیل جلسه می‌دهد. این خبر را سیدکاظم موسوی نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس داد و تاکید کرد: دولت باید پاسخگوی این وضعیت باشد و این گرانی‌ها و فشارها به صلاح دولت و مردم عزیز نیست.

سیدکاظم موسوی

همشهری‌آنلاین - امیرمحمد حسینی: مجلس درباره گرانی‌های اخیر با وزرا و مسئولان دولتی تشکیل جلسه می‌دهد. این خبر را سید کاظم موسوی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین داد و تاکید کرد: دولت باید پاسخگوی این وضعیت باشد و این گرانی‌ها و فشارها به صلاح دولت و مردم عزیز نیست. نماینده اردبیل در مجلس ادامه داد: در یک هفته‌ای که در حوزه انتخابیه بودیم واکنش مردم نسبت به این گرانی‌ها و شرایط ایجاد شده خوب نبود. متاسفانه این واکنش‌ها یکی یا دو مورد هم نبود و امیدواریم که این شرایط به سود مردم تغییر کند.

موسوی با تاکید بر اینکه فشارها بر مردم بیشتر شده است ادامه داد: جناب آقای رییس جمهور و کابینه ایشان باید دست به دست هم بدهند و گرانی‌ها را تعدیل کنند. شان مردم بالاتر از این است که گرفتار گرانی‌ها باشند، چرا باید سونامی گرانی سراغ آن‌ها بیاید؟ اگر این گرانی‌ها به دلیل حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی است که این ارز نباید حذف شود و ما اجازه حذف آن را نمی‌دهیم.

موسوی افزود: اما اگر دولت انباشته‌ای پیدا کرده است که قیمت کالاهای اساسی مثل دارو بالا نرود و معیشت مردم به تنگنا کشیده نشود بحث دیگری است که باید درباره آن توضیح دهند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی ادامه داد: حتما با مسئولان دولتی و مربوطه پاسخ خواهیم خواست و آن‌ها باید به مجلس بیایند و بابت این گرانی‌ها پاسخگو باشند. البته هر زمان هم که از وزرا خواستیم به مجلس آمدند و پاسخگو بودند. در این شرایط باید از مباحث نظری بگذریم و به مسائل عملی بپردازیم.

موسوی تاکید کرد: موضوعی مثل کوپنی شدن نان شوک بزرگی به جامعه می‌دهد که به هیچ وجه به صلاح نیست. مردم ما نجیب هستند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند اما وظیفه مسئولان چیست؟ باید گرانی‌ها را کاهش دهند یا برای نان مردم هم تنگنا ایجاد کنند؟

نماینده اردبیل در مجلس یازدهم  در ادامه با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: پیامبر اکرم (ص) در سه سال محاصره در شعب ابی‌طالب فرمود که خدایا بین ما و نان فاصله نینداز! ما هم این دعا را می‌کنیم و امیدواریم که معیشت مردم در تنگنا قرار نگیرد.

کد خبر 674701

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 18
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    18 0
    شما خودتان باید در پیشگاه مردم پاسخگو باشید مگر قانون بودجه را شما تصویب نکردید؟
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    17 1
    والله بنده کوپن ندیدم و مگرفتم اما شوک کاملا وارد شد . دیروز 5 عدد سنگگ با یک پلاستیک خریدم 127000 تومن که هفته پیش 26000 تومن خریده بودم ؛ امروز 5 عدد نان همبرگری 40000 تومن که هفته پیش 12500 خریده بودم . نتیجه کوپن و یارانه و ... فعلا در حال فکر و پیدا کردن راهکار است اما افزایش قیمت واقعیت موجود در جامعه است که دود از کله تان بلند می کند .
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    5 8
    چه شوکی؟ مگه ما آلمان یا فرانسه زندگی میکنیم که با نان کارتی شوکه بشیم. ما با کارت و کوپن بزرگ شدیم.
  • آرمان. IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    12 0
    عزیز برادر همه شما دستتون تو یه کاسه است الکی توپ رو تو زمین همدیگه شوت نکنین مثل جریان آقای روحانی و افزایش قیمت بنزین که خواب بودن و صبح متوجه شدن...
  • صبا IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    12 0
    هنوز داستان بنزین سال ۹۸ و ناآرامی هارو به یاد داریم دیگه نان که پایه خوراک ماست امیدوارم آرامش زندگی هامون بیشتر از این ازدست نره