جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت این هفته با رهبران دیگر «گروه هفت» کشور با اقتصاد پیشرفته، درباره تحریم‌های احتمالی بیشتر روسیه به علت تداوم و تشدید جنگ در اوکراین گفتگو خواهد کرد.

biden

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز  جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز گفت در بحث مداوم با شرکای این کشور برای اعمال تحریم‌های بیشتر است و ممکن است «اقدامات اضافی» برای فشار آوردن بر مسکو انجام شود.

یلن که در کنفرانس روزنامه وال استریت ژورنال سخن می‌گفت چیزی درباره اقدامات معین در دست بررسی در این زمینه نگفت، اما تاکید کرد که «در صورتی که روسیه به این جنگ بر ضد اوکراین ادامه دهد»، اقدامات بیشتر محتمل است.

بایدن روز چهارشنبه  در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره طرح‌های آمریکا پس از پیشنهاد سخت‌ترین تحریم‌ها بوسیله اتحادیه اروپا بر ضد روسیه، از جمله تحریم تدریجی واردات نفت، گفت: «ما همیشه آماده اعمال تحریم‌های اضافی هستیم.»

بایدن افزود:‌ «من این هفته با اعضای گروه هفت درباره کارهایی که می‌شود انجام داد یا نداد، صحبت خواهم کرد.»

کاخ سفید درباره اینکه بایدن در چه هنگامی با رهبران سایر کشورهای گروه هفت- بریتانیا، فرانسه، آلمان، ژاپن، کانادا و ایتالیا- صحبت خواهد کرد، اظهار نظری نکرد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید از اعلام نام اولیگارش‌های روسی که احتمالا به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه خواهند شد، خودداری کرد، اما گفت آمریکا به طور مداوم گزینه‌هایش را بازبینی می‌کند.

تحریم‌های جدید پیشنهادی اتحادیه اروپا شامل تحریم اسبربانک، بزرگترین بانک روسیه، ممنوعیت پخش‌کننده‌های رادیو و تلویزیونی روسی در اروپا و ممنوعیت تدریجی واردات نفت از روسیه در طول شش ماه است.

واشنگتن قبلا بانک‌ها و اولیگارش‌های روسی را با رشته‌ای از تحریم‌ها هدف قرار داده است، از  جمله اقداماتی در ماه گذشته که سرمایه‌گذاری آمریکاییان را در روسیه ممنوع کرد.

آمریکا در ماه مارس واردات نفت و سایر منابع انرژی از روسیه را ممنوع کرد، اما تبادلات مالی مربوط به حوزه انرژی با روسیه را عمدتا از تحریم‌ها مستثنی کرده است تا از آسیب دیدن غیرمستقیم واردکنندگان اروپایی جلوگیری کند.

کد خبر 674278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha