شهر پکن، پایتخت چین روز چهارشنبه ۶۰ ایستگاه مترو یعنی بیش از ۱۰ درصد از سیستم مترو گسترده‌اش را به عنوان یک اقدام اضافی برای مهار شیوع کرونا تعطیل کرد.

Beijing

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس چهل ایستگاه متروی پکن از صبح چهارشنبه تعطیل شدند و ۲۰ ایستگاه دیگر در بعدازظهر به ایستگاه‌های تعطیل‌شده اضافه شدند. سازمان متروی پکن در پیام کوتاهی اعلام کرد که فقط بیشتر ایستگاه‌های مرکز شهر به عنوان بخشی از اقدامات مهار اپیدمی بسته شده‌اند. تاریخی برای بازگشایی این ایستگاه‌ها اعلام نشده است.

پکن مدتی در وضعیت هشدار شدید در برابر انتشار کووید-۱۹ قرار دارد و رستوران‌ها و کافه‌ها فقط غذا و نوشیدنی بیرون‌بر عرضه می‌کنند، سالن‌های ورزش بسته شده‌اند و کلاس‌های درس تا اطلاع ثانوی معلق هستند. محل‌های عمده گردشگری از جمله شهر ممنوع و باغ‌وحش پکن سالن‌های نمایشگاهی سربسته‌شان را تعطیل کرده‌اندو فقط با ظرفیت نسبی کار می‌کنند.

چند محله که موارد کرونا در آنها کشف شده است، ایزوله شده‌اند. افرادی که در نواحی «کنترل‌شده» ساکن هستند، گفته شده است که در محدوده شهر باقی بمانند، از جمله ۱۲ منطقه که پرخطر و ۲۵ منطقه که دارای خطر متوسط شمرده شده‌اند.

ساکنان شهر ملزم هستد که در طول هفته سه بار آزمایش کرونا بدهند و مقامات شهر به دنبال شناسایی و ایزوله کردن موارد مثبت‌شده بدون انجام قرنطینه عمومی آنچنانکه در شانگهای و شهرهای دیگر اجرا شده است، هستند.

نتیجه منفی آزمایش که در طول ۴۸ ساعت قبلی انجام شده باشد، برای ورود به اغلب مکان‌های عمومی لازم است.

پکن روز چهارشنبه فقط ۵۱ مورد جدید کرونا گزارش کرد که پنج مورد آنها بی‌علامت بودند.

بسته شدن این میزان ایستگاه‌های مترو باید اثر نسبتا کمی بر زندگی شهری بگذارد، چرا که چین این هفته تعطیلات «روز کارگر» را می‌گذراند و بسیاری از افراد در پایتخت ۲۱ میلیون نفری چین از خانه کار می‌کنند.

چین با وجود اینکه در پکن اقدامات با شدت کمتری را برای مهار کرونا به اجرا گذاشته است، اما در مجموع سیاست «کووید صفر» را در این کشور ادامه داده است که با محدود کردن مسافرت‌ها، آزمایش همه شهرها و راه‌اندازی مراکزی برای ایزوله کردن هر فرد دچار عفونت همراه است. قرنطینه‌های عمومی یا لاک‌داون‌ها ابتدا با مجتمع‌های مسکونی و محلات شروع می‌شود، اما در صورت انتشار گسترده ویروس در همه شهر اجرا می‌شود.

اجرای این سیاست سختگیرانه بیشترین اختلال را در شانگهای ایجاد کرده بود که مقامات در آن به تدریج در حال کاهش محدودیت‌هایی هستند که باعث محصور شدن اغلب ۲۶ میلیون نفر جمعیت این شهر به آپارتمان‌ها، مجتمع‌های مسکونی یا محله‌های نزدیکشان در نزدیک به یک ماه گذشته و در برخی موارد برای مدتی طولانی‌تر شده است.

شانگهای روز چهارشنبه ۴۹۸۲ مورد کرونا که ۲۶۰ مورد آنها بی‌علامت بودند و ۱۶ مرگ دیگر ناشی از کووید را گزارش کرد. با توجه به این ارقام جدید، روند موارد کرونا در بزرگترین شهر چین که در ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین) به اوج خود رسیده بود، اکنون کاهشی مداوم پیدا کرده است.

کد خبر 674240

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha