معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران درباره جمعیت‌پذیری تهران تاکید کرد: این که بعضا گفته می‌شود جمعیت پذیری تهران نباید افزایش پیدا کند، درست نیست. با اینکه برخی مناطق شهر کمتر از ظرفیت‌شان جمعیت در خود جا داده اند، اما در برخی مناطق مثل منطقه ۳ این جمعیت‌پذیری بیشتر از ظرفیت است.

صارمی

حمیدرضا صارمی در گفت و گو با همشهری آنلاین در این باره اضافه کرد: بر اساس طرح جامع و تفصیلی، تعدادی از مناطق تهران، کمتر از ظرفیت‌شان جمعیت درخود جا داده‌اند که بیشتر، مناطق جنوبی تهران را شامل می‌شود و این مناطق هنوز هم برای جمعیت پذیری ظرفیت دارند. بنابراین در برنامه ساخت مسکن در قالب قرارگاه جهادی مسکن، بیشترین هدفمان در این مناطق متمرکز خواهد بود.

صارمی با اعلام اینکه سالانه ۲۲۵ هزار نفر به استان تهران مهاجرت می‌کنند، افزود: حدود ۴۰ هزار نفر از این جمعیت(بیش از ۹۰ هزار نفر) فقط به شهر تهران می‌آیند. بنابراین ما امسال در حوزه دریافت عوارض در مناطقی که جمعیت‌پذیری کمی دارند، عوارض ساخت را افزایش ندادیم و با این کار در بحث عدالت فضایی، ‌کمک کردیم که در این قسمت‌ها جمعیت‌پذیری افزایش پیدا کند؛ البته‌ جمعیت‌پذیری به معنای تغییرات جمعیتی درون شهر تهران است.

معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به نقدهایی که برخی منتقدان درباره  تراکم فروشی به مدیریت شهری وارد می‌کنند، گفت: این نقدها علمی نیست و چنین صحبت‌هایی آدرس غلط برای ناراضی تراشی است.

صارمی ادامه داد: ابتدا باید تعریفی از تراکم فروشی داشته باشیم. بنابراین باید بگویم که آیا مثلا اگر به مالکی که در وضعیت کنونی تهران، سه طبقه خانه دارد، مجوز چهار طبقه بدهیم، آیا این تراکم فروشی است؟ ما در شهر تهران زمین خالی زیادی نداریم که بخواهیم تراکم فروشی بکنیم.

او گفت: ما در این خصوص دو پاسخ داریم. اگر در تهران واحدهای خالی وجود داشته باشد در مناطق یک و دو است که این مناطق خیلی در برنامه هدف ما برای تامین مسکن در قالب قرارگاه جهادی مسکن نیست. بلکه بیشترین مناطق هدفمان برای ساخت مسکن محور جنوب انقلاب است.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 674173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha