گروه سیاسی: صدها هزار نفر از گروه‌های مختلف مردم به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان تهرانی و گروه‌ها، احزاب و شخصیت‌های مختلف سیاسی با حضور در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در مراسم یوم‌الله 13آبان، شرکت و بر ادامه مبارزه با استکبار جهانی تا پیروزی کامل تاکید کردند

دانش‌آموزان و دانشجویان حاضر در این مراسم با حمل پلاکاردها و سردادن شعارهایی علیه آمریکا و اسرائیل، خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی نشان دادند.

در این مراسم علاوه بر نمایندگان برخی از تشکل‌های دانشجویی و دانش‌آموزی، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی‌نیز سخنرانی کرد.

به گزارش مهر، محمدحسن ابوترابی‌فرد تسخیر سفارت آمریکا در سال 58 را زمینه‌ساز رویارویی ملت هوشمند و انقلابی ایران با استکبار خواند و ماندگاری یوم‌الله 13 آبان را نشان‌دهنده پیروزی ارزش‌های ماندگار ایران اسلامی‌در برابر منافع نامشروع آمریکا و استکبار برشمرد.

وی همچنین تصریح کرد: امیدوارم این حرکت که در سال 58 آغاز شده و امروز شاخ و برگ آن، منطقه و جهان اسلام را گرفته است، کام ملت‌های مظلوم و مسلمان منطقه را شیرین کند و آنان را در عرصه دفاع از منابع خویش و مقابله با سلطه طلبی‌های نامشروع به سرکردگی آمریکا مصون بدارد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه 13آبان 58 زمینه رویارویی ملت هوشمند و انقلابی با استکبار را به سرکردگی آمریکا فراهم ساخت، افزود: این روز نشان‌دهنده پیروزی ارزش‌های ماندگار ایران اسلامی‌در برابر منافع نامشروع آمریکا و استکبار بود.

نماینده مردم قزوین ادامه داد: امروز ثمره این کار شفاف، روشن و ماندگار آن است که ملل اسلامی‌و مردم مظلوم منطقه به تبعیت از انقلاب اسلامی‌ایران راه خویش را یافته و دستاورد دیگر کشف این مرکز توطئه آن بود که ملل مسلمان برای حفظ هویت و شخصیت انسانی خود به دنباله‌روی از این راه اقتدا کردند.

ابوترابی‌فرد یکی دیگر از آثار فتح لانه جاسوسی را شکستن هیمنه قدرت پوشالی و شیطانی آمریکا، آن هم در برابر جوانان قهرمان و مسلمان دانست و خاطرنشان کرد: 442 روز جاسوسان آمریکایی گروگان شما بودند و برای آزادی از همه عرصه‌ها ورود پیدا کردند اما در هیچ کدام از آنها پیروز نشدند؛

این در شرایطی بود که ایران اسلامی‌در سال‌های نخست پیروزی خود اینگونه در برابر قدرت شیطانی آمریکا ایستاد.

امروز که روز قدرت ملت ایران و شکست‌های مفتضحانه استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل در منطقه است، هویت تقابل ملت اسلامی‌ایران با آمریکا مشخص است.

وی با تاکید بر اینکه در آستانه یک تحول عظیم قرار داریم، یادآور شد: مهم‌ترین و بیشترین توان دنیای استکبار برای تقابل با ایران در قدرت اقتصادی آنها بود اما امروز شاهدیم این قدرت و هیولای بزرگ نظام اقتصادی غرب چگونه شکست خورده است؛

اگر نگوییم این نظام سقوط کرده اما می‌توانیم نظام سرمایه‌داری غرب را رو به افول توصیف کنیم. راهپیمایان در پایان این مراسم نیز قطعنامه‌ای صادر کردند.

در این قطعنامه تصریح شده است که ما دانشجویان و دانش‌آموزان با قوت و قدرت بیشتر، همان مواضع دانشجویان مسلمان پیرو خط امام را تا به ذلت کشاندن قدرت استکباری آمریکا ادامه خواهیم داد.

در بخش دیگری از این قطعنامه آمده است: ما از مسئولان کشور به‌ویژه سران قوای سه‌گانه مصرانه می‌خواهیم که تلاش‌های عدالت‌خواهانه در ساماندهی اداره کشور، مبارزه با مفاسد و عملی کردن مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی‌به‌خصوص در فراهم ساختن بسترهای پیشرفت، آبادانی، سازندگی و استقلال کشور را با جدیت دنبال کنند.

این برنامه باشکوه بازتاب گسترده‌ای نیز در رسانه‌های جهان داشت.

برگ زرین تاریخ انقلاب

مجلس دانش‌آموزی هم در بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت روز مبارزه با استکبار جهانی و یاد شهدای دانش‌آموز خاطرنشان کرد: 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی در تاریخ انقلاب اسلامی‌، برگی زرین و مقطعی حساس و مناسبتی پرخاطره است.

اتحادیه‌های دانشجویی سراسر کشور نیز با صدور بیانیه‌ای مشترک به مناسبت 13‌آبان تأکید کردند: در آینده نه‌چندان دور، تفکر لیبرال سرمایه‌داری که امروز منشأ بسیاری از تنش‌ها و درگیری‌هاست، همچون تفکر بیراهه مارکسیستی به زباله‌دان تاریخ می‌رود.

در بیانیه مشترک بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور، دفتر تحکیم وحدت، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و جنبش عدالتخواه دانشجویی به مناسبت 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره) آمده است: آمریکا و متحدان حلقه به گوشش بدانند که جنبش دانشجویی مسلمان با درک صحیح از موقعیت حساس و بی‌نظیر فعلی انقلاب اسلامی در سطح جهان و منطقه، با علم به اینکه، جهاد عظیم ملت ایران در مقابله با استکبار جهانی، جهاد علمی و نرم‌افزاری است، کمر همت و تلاش خود را به فتح کردن قله‌های رفیع دانش، بسته و دیری نخواهد پایید که با حول و قوه الهی همچنان که در 13آبان 58 بساط تشکیلاتی و سخت‌افزاری شیطان بزرگ در ایران برچیده شد، در آینده نزدیک به برتری علمی مبالغه‌آمیز و ضد‌حقوق بشری استکبار جهانی پایان خواهد داد و سال‌های سیاه استفاده ضدبشری و خشونت بار جهان غرب از علم و فناوری را به زباله‌دان تاریخ خواهد فرستاد.

مراسم ویژه یوم‌الله 13 آبان ماه همه ساله به‌منظور بزرگداشت سالگرد وقایع مهم تاریخی تبعید حضرت امام‌ره به ترکیه، به شهادت رسیدن دانش‌آموزان توسط رژیم ستمشاهی و تسخیر سفارت آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام‌ در مقابل لانه جاسوسی آمریکا در تهران و همچنین سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 67416

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز