دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانش آموزان و دانشجویان نسل سوم انقلاب، اقدام دانشجویان پیرو خط امام را در تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان سال 1358 گرامی داشتند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، نسل سوم و چهارم دانش آموزان و دانشجویان تهرانی روز دوشنبه 13 آبان در تجمعی پرشور در خیابان طالقانی تهران و مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا با سر دادن شعارهای ضد استکباری، حماسه تسخیر لانه جاسوسی را گرامی داشتند و حمایت خود را از اقدام دانشجویان پیرو خط امام اعلام کردند.

در مراسم تهران، گروه‌های مختلف مردم، دانش آموزان و دانشجویان از دانشگاه‌ها و مدارس سراسر تهران در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا حضوری گسترده و پر شور داشتند.

گروه‌های مختلف دانشجویی و دانش آموزی با راهپیمایی در مسیر خیابان آیت الله طالقانی و با در دست داشتن پارچه نوشته‌ها و دست نوشته‌هایی که بر آن‌ها نوشته شده بود: "امریکا از رشد انقلابی دانش آموزان ما بیمناک است"،‌ "ما حتی یک لحظه با آمریکا کنار نخواهیم آمد"، "روز 13 آبان، روز سقوط آمریکا"، "مبارزه با استکبار، جزء ذات ملت ایران است"، "ما تا آخرین نفس در مقابل آمریکا ایستاده‌ایم" ، به راه پیمایی یوم‌الله 13 ابان شکوه خاصی بخشیدند.

حاضران در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا و شرکت کنندگان در مراسم 13 آبان با عبور از مسیرهای منتهی به محل برگزاری مراسم،  شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر استکبار و مرگ بر اسراییل سر دادند.

راهپیمایان همچنین با سردادن شعار "انرژی هسته‌ای؛ حق مسلم ماست" بر ضرورت استفاده ملت ایران از دانش هسته‌ای جوانان کشور تاکید و زورگویی‌های مستکبران را در برابر حق مسلم مردم ایران محکوم کردند.

در این مراسم نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و دانش آموزی و نیز برخی شخصیت‌های سیاسی سخنرانی کردند.

ابوترابی: تسخیر لانه جاسوسی، هیمنه استکبار را شکست 
 
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: تسخیر لانه فساد و جاسوسی آمریکا در سال 1358، هیمنه استکبار جهانی را شکست.  

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد روز دوشنبه در مراسم یوم الله 13 آبان مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا افزود: ثمره شفاف، روشن و ماندگار تسخیر لانه جاسوسی این بود که ملت‌های اسلامی و مردم مظلوم منطقه مسیر حرکت خویش را یافتند.

وی با اشاره به بحران اقتصادی امریکا و غرب گفت: در این اوضاع راه برای حرکت قدرتمند ملت‌ها و دولت‌های مستقل فراهم است.

قطعنامه راهپیمایی 13 آبان

شرکت کنندگان در راهپیمایی یوم الله 13 آبان در قعطنامه‌ای، آمریکا را عامل اصلی جنگ افروزی و ناامنی در جهان دانستند و خواهان خروج بی قید و شرط اشغالگران از کشورهای اسلامی شدند.   

در این قطعنامه شش ماده‌ای که در مقابل لانه جاسوسی آمریکا در تهران قرائت شد، آمده است: امت مسلمان ایران، فرو ریختن حباب پوچ اقتصاد سرمایه داری و شکستن هیمنه پوشالی نظام لیبرال - دمکراسی موجود را ناشی از فقدان ایمان به خدا و معنویت و اخلاق و ناکارآمدی و تفکر سلطه جویانه حاکم بر اقتصاد بین المللی می‌داند.

امضا گنندگان این قطعنامه، تنها راه برون رفت و عبور از بحران کنونی را مبارزه با سیاست‌های ظالمانه و استعماری استکبار و دولت‌های غربی به سرگردگی آمریکای جهانخوار زیر لوای توحید و وحدت اسلامی دانستند و بر استقلال فعالیت‌های اقتصادی کشورهای مستقل به ویژه کشورهای اسلامی تاکید کردند.

در این قطعنامه همچنین بهانه جویی‌ها و اقدامات آمریکا و محدودی از دولت‌های غربی برای جلوگیری از پیشرفت کشورهای اسلامی به ویژه مانع تراشی برای رشد علمی جمهوری اسلامی را نتیجه نفوذ کانون‌های صهیونیستی و اعمال فشار سیاسی آمریکا و هم پیمانانش در سازمان های بین المللی دانسته شده است.

راهپیمایان یوم الله 13 آبان تاکید کردند که "پایبندی به آرمان‌های انقلاب اسلامی و ایستادگی در مقابل باج خواهی های آمریکا و محدودی از دولت‌های غربی، رمز موفقیت و پیروزی ملت ایران و الگوی نجات بخش برای ملت‌های آزادی خواه جهان است".

در این قطعنامه آمده است: ما دانشجویان و دانش آموزان، با قوت و قدرت بیشتر همان مواضع دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) را تا به ذلت کشاندن قدرت استکباری آمریکا ادامه می‌دهیم.

تظاهرکنندگان همچنین ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام(ره)، شهدا و بیعت مجدد با مقام معظم رهبری و حمایت همه جانبه از خدمتگزاران صادق نظام، اعلام کردند که نسل جوان انقلاب با شور و آگاهی در صحنه حاضر بوده و مسیر عزت و اقتدار و پیشرفت و دستیابی به عدالت را موثرترین راه مبارزه با استکبار جهانی می‌دانند.

در این قطعنامه آمده است: از مسوولان کشور به ویژه سران قوای سه گانه مصرانه می خواهیم که تلاش‌های عدالت خواهان در ساماندهی اداره کشور، مبارزه با مفاسد و عملی کردن مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی به خصوص در فراهم ساختن بسترهای پیشرفت، آبادانی، سازندگی و استقلال کشور را با جدیت دنبال کنند.

کد خبر 67352

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز