رسانه‌های دولتی کره‌شمالی امروز (چهارشنبه) گزارش دادند که در بحبوحه نگرانی‌ها از کمبود طولانی‌مدت مواد غذایی، کارکنان اداری و کارگران کارخانه‌های کره شمالی برای پیوستن به مبارزه با خشکسالی به مناطق کشاورزی در سراسر این کشور اعزام شده‌اند.

کره شمالی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، «کیم جونگ اون»، رهبر کره‌شمالی، باوجود بهبود جزئی در اوایل سال گذشته، خواستار اقداماتی برای بهبود وضعیت غذایی پرتنش ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و طوفان‌ها شده بود.

خشکسالی و سیل مدت‌هاست که تهدیدی فصلی برای کره‌شمالی به حساب می‌آید که فاقد سیستم‌های آبیاری و سایر زیرساخت‌ها است و هر گونه خطر طبیعی جدی می‌تواند اقتصاد منزوی آن را که در حال حاضر به دلیل تحریم‌های بین‌المللی و تقریبا متوقف شده است، فلج کند.

روزنامه رودونگ سینمون شمال نوشت که مقامات دولتی و کارگران شرکت و کارخانه با کشاورزان در سراسر کشور در توزیع تجهیزات پمپاژ و توسعه منابع آب در مناطق مستعد خشکسالی دست به دست هم داده‌اند.

این سازمان تاکنون هیچ خساراتی را مشخص نکرده، اما گفته است که این تلاش‌ها با هدف مقابله با خشکسالی مداوم و آماده‌سازی برای خشکسالی آینده است.

این روزنامه می‌گوید: «تلاش‌های سیستماتیک و تهاجمی برای افزایش آگاهی عمومی و بسیج تمام قابلیت‌های موجود برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از خشکسالی از قبل در حال انجام است.»

به گزارش خبرگزاری رسمی KCNA، مقامات هواشناسی کره‌شمالی روز سه‌شنبه نسبت به طولانی شدن هوای خشک در سراسر این کشور تا اوایل هفته آینده هشدار دادند.

آژانس هواشناسی هفته گذشته اعلام کرد که میانگین دمای ماه آوریل ۲.۳ درجه سانتیگراد بالاتر از حد معمول بوده و تنها ۴۴ درصد از میانگین بارندگی در سراسر کشور است.

رودونگ نوشت که در آنجو و کائچون، شمال پیونگ یانگ، مردم حوضچه‌هایی ایجاد، کود و تقویت‌کننده رشد به محصولات اضافه کرده‌اند و تراکتور، کامیون و کشت‌کار را برای حمل آب به مزارع فرستادند.

همچنین واحدهای کارگری جوان که تیپ‌های جوانان نامیده می‌شوند و معمولا در پروژه‌های زیربنایی بزرگ بسیج می‌شوند، اخیرا به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای نوسازی و گسترش تاسیسات آبیاری، آبراه‌هایی را در شهر بندری هامهونگ ساخته‌اند.

در ماه مارس، سازمان ملل از پیونگ یانگ خواست تا مرزهای خود را برای کمک به کارگران و واردات مواد غذایی بازگشایی کند و گفت که انزوای عمیق آن ممکن است بسیاری را با گرسنگی مواجه کرده باشد.

بیشتر بخوانید:

کره شمالی به طور رسمی هیچ موردی از کووید-۱۹ را تایید نکرده است، اما پیش از ادامه تجارت با چین در اوایل سال جاری، مرزها را بسته بود.

برنامه جهانی غذا تخمین زد که حتی پیش از شیوع همه‌گیر، ۱۱ میلیون یا بیش از ۴۰ درصد از جمعیت کره‌شمالی، دچار سوء تغذیه بودند و به کمک‌های بشردوستانه نیاز داشتند.

کد خبر 674113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha