نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به همراهی گروهی از اعضای کنگره این کشور برای نمایش حمایت از اوکراین روز یکشنبه در کی‌یف به دیدار ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین رفتند.

Pelosi

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره پلوسی که پس از معاون رئیس‌جمهور آمریکا دومین نفر در سلسله مراتب جانشینی رئیس‌جمهور آمریکا است، بلندپایه‌ترین مقام آمریکایی است که پس از شروع جنگ در اوکراین از کی‌یف دیدار می‌کند و دیدار او  نمایشی عمده از حمایت غرب از این کشور در مواجهه‌اش با روسیه است.

پلوسی به ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت:‌  «ما برای تشکر از شما به خاطر جنگ‌تان برای آزادی با شما دیدار می‌کنم... تعهد ما این است که تا پایان این جنگ در کنار شما باشیم.»

«هیات نمایندگی ما به کی‌یف سفر کرده‌اند تا پیامی بدون ابهام را به همه جهان بفرستند و باز بفرستند: آمریکا محکم در کنار اوکراین می‌ایستد. ما تا هنگام پیروزی در کنار شما هستیم.»

پلوسی همچنین گفت که «تهاجم شریرانه» ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به اوکراین را محکوم می‌کند.

مسکو می‌گوید در حال انجام «عملیات ویژه نظامی» برای خلع‌سلاح اوکراین و نابود کردن نیروهای ملی‌گرای ضد روس تحریک‌شده بوسیله غرب است. اوکراین و حامیان غربی‌اش می‌گویند روسیه جنگ تجاوزگرانه‌ای یک‌جانبه‌ای را به راه انداخته است.

زلنسکی در پاسخ در توییتر از آمریکا به خاطر «کمک به حفاظت از تمامیت ارضی و قلمروی کشور اوکراین» تشکر کرد.

این هیات مجلس نمایندگان آمریکا که بدون اعلام قبلی به پایتخت اوکراین رفته بود، سفرش را به جنوب شرق لهستان و بعد ورشو، پایتخت لهستان ادامه داد تا در آنجا با آندژی دودا، رئیس‌جمهور این کشور و سایر مقامات لهستانی دیدار کند.

لهستان بیش از یک میلیون آواره اوکراینی را از هنگام حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) پذیرا شده است.

جو بایدن هفته پیش یک بسته ۳۳ میلیارد دلاری را برای مسلح کردن و حمایت از اوکراین پیشنهاد کرد. او همچنین قوانین جدیدی را پیشنهاد کرد که امکان استفاده از دارایی‌های تجملی اولیگارش‌های روس را برای جبران آسیب‌های اوکراین در جنگ را می‌دهد.

در مقابل سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت اگر آمریکا و ناتو واقع به پایان جنگ علاقه دارند، باید تجهیز نظامی اوکراین را متوقف کنند.

کد خبر 673784

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha