مقامات پکن روز شنبه اعلام کردند رستوران‌ها در سراسر پایتخت چین به طور موقت پذیرایی از مشتریان را در سالن‌هایشان متوقف خواهند کرد و ساکنان برای دیدار از مکان‌های عمومی نیاز به ارائه آزمایش کرونای منفی خواهند داشت.

Beijing

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه این اقدامات که افزایشی عمده در کنترل‌ها در برابر کرونا است در آغاز تعطیلات روز کارگر در چین اعلام می‌شود.

این تعطیلات پنج‌روزه یکی از شلوع‌ترین دوره‌های مسافرت در چین است، اما انتظار می‌رود بدترین اوج‌گیری شیوع کرونا از ابتدای پاندمی در این کشور شمار زیادی از افراد را در خانه نگه‌دارد.

مقامات چینی که با شیوع بسیار واگیر اُمیکرون مواجه هستند، با تشدید اجرای سیاست «کووید-صفر»‌شان، خوشه‌های شیوع عفونت را از طریق آزمایش‌های جمعی  و قرنطینه‌های عمومی مهار کرده‌اند.

محدودیت‌ها در پکن تشدید می‌شوند

مقامات پایتخت چین با وجود هزینه‌های اقتصادی فزاینده و ناکامی عمومی اعلام کردند که محدودیت‌های بیشتری برای دسترسی به فضاهای عمومی در طول دوره تعطیلات و پس از آن به اجرا در خواهند آورد.

غذاخوری‌ها در پکن از اول تا چهارم ماه مه (۱۱ تا ۱۵ اردیبهشت) پذیرایی از مشتریان را در سالن‌هایشان متوقف خواهند کرد و فقط اجازه ارائه غذای بیرون‌بر خواهند داشت.

مقامات پکن می‌گویند تا به حال ۴۰۰۰ تخت بیمارستانی موقتی که برای بیماران کووید بی‌علامت یا با علائم خفیف استفاده می‌شوند، آماده کرده‌اند و دارند راه‌اندازی محل‌های بزرگتر قرنطینه را تسریع می‌کنند.

همچنین از ۵ ماه مه (۱۵ اردیبهشت) ارائه آزمایش کووید منفی در طول هفته قبل برای وارد شدن به همه مکان‌های عمومی و استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی ضروری خواهد بود.

افرادی که در فعالیت‌هایی مانند رویدادهای ورزشی و مسافرت‌های گروهی شرکت می‌کنند، نیز باید آزمایش منفی کرونا که در طول ۴۸ ساعت گذشته گرفته شده باشد به علاوه مدارک واکسیناسیون کامل را ارائه کنند.

قرنطینه در شانگهای ادامه دارد

چین روز شنبه بیش از ۱۰۷۰۰ مورد سرایت محلی کرونا را گزارش کرد که اغلب موارد آن مربوط به شهر شانگهای، قلب اقتصادی این کشور است.

این کلانشهر شرقی پس از آنکه به مرکز آخرین شیوع کرونا در چین بدل شد، برای حدود یک ماه است که در وضعیت قرنطینه قرار دارد. با اینکه موارد کرونا در شانگهای در حال کاهش است، با این حال درماندگی و خشم در این شهر ۲۵ میلیون نفری که بسیاری از ساکنانش هفته‌ها است مجبور شده‌اند، در خانه بمانند دارد بالا می‌گیرد.

مقامات شانگهای روز شنبه اعلام کردند که همه موارد یافت‌شده کرونا در میان گروه‌های قرنطینه‌شده یا محدودشده یافت شده‌اند که نشان می‌دهد که روند عفونت‌های در سطح جامعه دارد کند می‌شود.

همچنین به گفته این مقامات صدها شرکت قرار گرفته در «فهرست سفید» دوباره کارشان از سر گرفته‌اند و حدود ۱۰۰۰ شرکت اجازه شروع دوباره عملیاتشان را یافته‌اند.

آزمایش کرونای رایگان برای ساکنان پایتخت

بر اساس گزارش کمیسیون ملی بهداشت چین شمار موارد کرونا در پکن به ۵۴ مورد افزایش یافته است.

در آستانه شروع تعطیلاتی طولانی، از مردم در پایتخت خواسته می‌شود که آزمایش منفی کرونایشان را که در طول ۴۸ ساعت گذشته گرفته شده است، برای ورود به مکان‌های عمومی مانند فروشگاه‌های بزرگ و نقاط دیدنی ارائه کنند.

مقامات پکن می‌گویند انجام آزمایش کرونا را برای ساکنان شهر از روز سه‌شنبه رایگان خواهند کرد.

کد خبر 673538

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha