به دنبال مصوبات قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران مبنی بر ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، طرح ساماندهی رود دره فرحزاد به عنوان یکی از نقاط پایلوت شهر تهران از ۵ ماه گذشته آغاز شده است تا با شعار گردشگری دره فرحزاد، دوباره زنده شود.

دره فرحزاد

به گزارش همشهری آنلاین، سال‌های متوالی منطقه فرحزاد در شمال غربی پایتخت با حضور معتادان متجاهر و افراد بی خانمان به مکانی برای رشد بزه و مصرف مواد تبدیل شده بود به طوری که اهالی بومی فرحزاد و باغداران از این پدیده و آسیب گلایه داشتند. مدیریت شهری  با تعیین اهداف در قرارگاه اجتماعی، حل مشکلات اهالی این بخش از پایتخت را به طور جدی در دستور کار قرار داد و امید است با پیگیری‌های شهرداران مناطق ۵ و ۲ اتفاقات خوبی رقم بخورد. مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه، طرح با هماهنگی دستگاه‌های متولی و شهرداری مناطق ۵ و ۲  در چند مرحله پیش‌بینی شده درحال اجرا است،‌گفت: در این محدوده جمع آوری معتادان متجاهر و حذف پلاک‌های قرمز -که به مسئله اعتیاد در دره دامن می‌زند- پیگیری شد. در تلاش هستیم با  اجرای ریشه‌ای طرح ساماندهی رود دره، زمینه بازگشت معتادان به این منطقه حذف شود.

براساس گفته صالحی «برای ساماندهی دره همه مسائل در دستور کار قرار گرفته‌اند. همچنین جمع آوری مراکز دفع زباله، پسماندهای شهری و پاکسازی بیش از ۸۰ تن ضایعات و نخاله‌های دره که چندین سال در این دره رها شده بود از دیگر اقدامات اجرایی در این دره است.

ساماندهی حاشیه رودخانه فرحزاد برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی
ساماندهی حاشیه رودخانه فرحزاد

شهردار منطقه ۲ با اشاره به حذف ۱۸ پلاک قرمز گفت: پس از پاکسازی، عملیات اجرایی احداث مسیر و ساماندهی حاشیه رودخانه با هدف ارتقای زیست شهری و امکان حضور نیروی انتظامی و عوامل اجرایی شهرداری آغاز شده است که در این طرح مسیری به طول ۲ هزار و ۱۰۰ متر احداث می‌شود.

به گفته صالحی پس از تکمیل عملیات احداث مسیر، تامین روشنایی با نصب برج‌های نوری  در دستور کارمناطق ۵ و ۲ است.

او با بیان اینکه پس از معبرسازی مسئله تبدیل دره فرحزاد به اکو پارک مطرح است، افزود: دره فرحزاد براساس اسناد بالادستی و مصوبه شورای عالی شهرسازی با حداقل مداخلات سازه ای و حفظ منظر طبیعی ساماندهی و به اکوپارک تبدیل می‌شود و اقدامات پیش‌بینی شده در طرح احداث اکوپارک هیچگونه تعارضی با باغات این محدوده نخواهد داشت. بدون شک هرگونه طرحی متناسب با منظر طبیعی این رودخانه اجرا می‌شود.

صالحی بابیان اینکه شهرداری تلاش دارد تا با آماده‌سازی بستر و حریم این رودخانه شرایط را برای استفاده شهروندان از این پتانسیل گردشگری و طبیعی شهر مهیا کندگفت: این اقدامات با شعار دره فرحزاد باید فرحزاد شود اجرا می شود.

کد خبر 673417
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha