«وی چت»، محبوب‌ترین سرویس پیام‌رسان چین، روز جمعه اعلام کرد که وقتی کاربران در یک حساب عمومی پستی را منتشر می‌کنند، مکان آنها فاش می‌شود.

وی چت

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، «وی‌چت» (WeChat) متعلق به شرکت تنسنت اعلام کرد که به زودی آزمایش این تنظیمات را آغاز می‌کند که فقط برای کاربران در پلتفرم عمومی اعمال می‌شود؛ جایی که آنها می‌توانند در مورد اخبار، مقالات و سایر محتوای مکتوب منتشر شده توسط حساب‌های رسمی اظهار نظر کنند.

تنظیمات جدید استان یا شهرداری کاربران در چین را که در حساب‌های عمومی پست می‌کنند نمایش می‌دهد. پست‌هایی که توسط کاربران خارج از کشور در حساب‌های عمومی ارسال می‌شود، کشوری را که با آدرس IP آنها مشخص شده است نشان می‌دهد.

وی‌چت که بیش از ۱.۲ میلیارد کاربر ماهانه دارد، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این اقدام اطلاعات نادرست مربوط به مسائل داغ داخلی و خارجی را هدف قرار داده است.

وی‌چت علاوه بر سرویس پیام‌رسانی خصوصی خود، به کاربرانی مانند شرکت‌ها و وبلاگ‌نویسان نیز اجازه می‌دهد تا حساب‌های رسمی ایجاد کنند تا بتوانند مقالاتی را در دسترس عموم منتشر کنند.

عملکرد مکان آن برای این پست‌های عمومی اعمال می‌شود.

به عنوان مثال، از روز جمعه، نظرات کاربران در مورد برخی از این پست‌ها نشان می‌دهد که آنها از کدام استان ارسال شده‌اند.

این مهم تنها یک روز پس از آن منتشر شد که «ویبو» (Weibo)، یکی دیگر از پلتفرم‌های رسانه اجتماعی محبوب چینی، پس از بیش از یک ماه آزمایش، تنظیمات مشابه را برای همیشه معرفی کرد.

«دویین» (Douyin)، یکی از شرکت‌های تابعه بایت‌دنس و معادل برنامه تیک‌تاک، در بیانیه‌ای، امروز (جمعه) گفت که تنظیمات مشابهی را نیز به حساب‌های کاربری اضافه کرده است.

مشخص نیست که چه چیزی باعث چنین حرکتی از سوی این شرکت‌ها شده است، اما پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی توسط رگولاتورهای چینی دستور دارند تا با تشدید بیشتر کنترل‌های پکن بر فضای سایبری، نظارت بر مطالبی را که در سایت‌هایشان پست می‌شود، افزایش دهند.

کد خبر 673218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha