ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در سخنرانی شبانه خود گفت روسیه از گاز و تجارت به عنوان سلاح علیه اروپا استفاده می‌کند.

زلنسکی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، این امر پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت انرژی دولتی گازپروم روسیه روز چهارشنبه عرضه به لهستان و بلغارستان را متوقف کرد. مسکو گفت که این تصمیم را به این دلیل گرفته است که دو کشور از پرداخت پول گاز به روبل خودداری کرده‌اند.

زلنسکی همچنین مدعی شد که سرویس‌های ویژه روسیه پشت مجموعه‌ای از انفجارها در ترانس‌نیستریا که منطقه‌ای جداشده در مولداوی است که با اوکراین هم مرز است و تحت کنترل روسیه است، دست داشته‌اند. این منطقه در چند روز گذشته شاهد تعدادی حملات آشکار بوده است. روسیه می‌گوید که نگران است و تحولات را از نزدیک زیر نظر دارد.

زلنسکی در سخنرانی شبانه خود همچنین گفت که کمیسیون اروپا موافقت کرده است که تمامی عوارض و سهمیه‌های صادراتی اوکراین را به مدت یک سال حذف کند.

او روسیه را به تلاش برای تحریک یک بحران قیمت جهانی، برای شروع هرج و مرج در همه بازارهای اساسی و به ویژه در بازار مواد غذایی متهم کرد.

زلنسکی گفت که نبردها همچنان در شرق اوکراین در شهر بندری محاصره شده ماریوپل و مناطق مارینکا، پوپاسنا، سورودونتسک، ایزیوم، روبیژنه، دنیپرودنه و ملیتوپل متمرکز است.

در همین حال، ولادیمیر پوتین تهدیدی جدید برای غرب صادر کرد و گفت هر کشوری که قصد مداخله در اوکراین را داشته باشد با پاسخ نظامی سریع روبرو خواهد شد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در کی‌یف است تا برای گفت‌وگو با زلنسکی دیدار کند. او پیش‌تر در مسکو با پوتین ملاقات کرده بود.

کد خبر 672934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    9 0
    حتما روسیه از ضعف های اروپا آگاه بوده نقشه کلانی در سر دارد احیای روسیه کبیره بر محور یک سیاست صد اروپایی جدید و حتما زمان مشخص می کند که قصد واقعی انها یک عملیات محدود است یا رویایی فراتر و دور از تصور در سر می پرورانند وواحتمالا اگر این طور باشد این بار جنگ بزرگی در اروپا رخ خواهد داد مگر آن که راهکار جدیدتری بیابند کشورها به هم وابسته و محتاج و آن چه از جنگ های گسترده جلوگیری می کند اما گاهی جنگ پیچیده می شود و تهدید اتمی فقط یک بلف برای ترساندن است یا در آخر خط روسیه مانند امریکا از سلاح هسته ایی استفاده می کند یعنی زمانی که راهی جز این برای پیروزی نداشته باشد و این وحشتناک خواهد بود!