بسیاری از کارشناسان و سیاستمداران جهان بر این باور هستند که در صورت گفت‌وگوی پوتین و زلنسکی می‌توان به برقراری صلح امیدوار بود، اما این دو رئیس‌جمهور پیش‌تر گفته‌ بودند که تا توافقنامه‌ای برای صلح بین دو کشور به توصیب نرسد، حاضر به گفت‌وگو نیستند.

پوتین و زلنسکی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، میخائیلو پودولیاک، دستیار رئیس‌جمهوری اوکراین می‌گوید، در حوزه دیپلماتیک، امروز هیچ توافقی برای گفت‌وگو بین روسای جمهور اوکراین و روسیه در مورد جنگ حاصل نشده است.

پودولیاک توجه‌ها را به افزایش خصومت‌ها در شرق اوکراین و تلاش‌های روسیه برای تخریب کامل شهر بندری جنوبی ماریوپل جلب کرد.

او پیش‌تر گفته بود که صدای انفجارهایی که در سه استان روسیه هم مرز با اوکراین شنیده می‌شود، جبران حملات روسیه به این کشور است.

او در اظهاراتی در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام، اشاره‌ای به این نکرد که اوکراین مسئول این حوادث است.

او نوشت: «زمانی که یک کشور تصمیم به حمله به کشور دیگر می‌گیرد، دیر یا زود باید بدهی‌هایش را پرداخت کند.»

اوایل امروز، ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه بلگورود روسیه گفت که یک انبار تسلیحات در نزدیکی روستای استارایا نلیدووکا واقع در ۲۰ کیلومتری مرز اوکراین در آتش سوخت، اما او گفت که اکنون خاموش شده است و هیچ آسیبی در میان غیرنظامیان یا آسیب به ساختمان‌های مسکونی وجود ندارد.

ادبیات به‌کار گرفته‌شده در سخنان دستیار رئیس‌جمهوری اوکراین نشان می‌دهد که نباید به این زودی‌ها در انتظار خبرهایی درباره گفت‌وگو و یا دیدار بین این دو باشیم.

کد خبر 672843

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha