بازتاب دیدار رهبر معظم انقلاب با دانشجویان، مصوبه غیرقانونی کنکوری شورای انقلاب فرهنگی، گرانی در دولت‌های مختلف، سکه‌هایی که وزرای دولت قبل گرفتند و نیز اخراج پناهندگان افغانستانی از خانه‌های دولتی در آلمان از جمله موضوعاتی بودند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته در فضای مجازی به آنها اشاره کردند.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی اسماعیلی، نماینده مردم میانه در خانه ملت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در توئیتر خود به دیدار عصر دیروز دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و نوشت: «رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان بر دو نکته امیدآفرینی و مطالبه‌گری تاکید داشتند. تلاقی این دو موضوع یعنی مطالبه‌گری همراه با سیاه‌نمایی بازی در زمین دشمن است و مطالبه باید همراه با ارائه نمونه‌های موفق، راهکار مشخص و بدور از انتقام‌جویی های شخصی و جناحی باشد.»

احمد نادری، نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون آموزش هم به مساله کنکور و مصوبات مربوطه این آزمون سراسری اشاره کرده و در فضای مجازی نوشت: «بی توجهی دفتر ریاست جمهوری به بیانیه اعتراضی ۲۷۱ نماینده مجلس و عدم دعوت ازنمایندگان ملت درجلسه بررسی مصوبه غیرقانونی کنکوری شورای انقلاب فرهنگی، عزم مجلس را برای ارائه طرح دوفوریتی و خاتمه این موضوع بیشتر کرده است. شورای انقلاب فرهنگی حق قانونگذاری ندارد وتنها باید سیاستگذاری کند.»

علی خضریان، نماینده تهران در مجلس هم به مساله تبیین ابعاد حضور سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ایران در شرایط جدید پرداخت و نوشت: «برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی در سطح داخلی و بین‌المللی، برای تبیین ابعاد حضور سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ایران در شرایط جدید، می‌تواند کارویژه‌ای مهم برای جریان دانشجویی انقلابی در دانشگاه جهت بررسی عمیق‌تر این موضوع با هدف حفظ هویت انقلابی و به حاشیه نرفتن آن در دانشگاه باشد. شکل‌گیری نظم جدید جهانی بعد از گذر از دوران نظم دو قطبی جهان و همچنین ابطال نظریه نظم جهان تک قطبی که در قضایای جنگ اخیر اوکراین به صورت واضح‌تری افول آمریکا را به نمایش گذاشت، فرصتی مهم برای جمهوری اسلامی به‌منظور تأمین منافع ملی و امنیت کشور و حضور در متن این نظم جدید است.»

حسن شجاعی، نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه که ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس را هم بر عهده دارد گرانی را امتحان الهی دانست اما شیوه رفتار با این مساله و انتقال آن به مردم را هم متفاوت اعلام کرد. آنطور که شجاعی در توئیتر خود نوشته: «گرانی در هر دو دولت امتحان الهی‌ست اما در ابتدای دو دولت ناشی از دولت قبل، که روحانی مکرر آن را جار می‌زد و رئیسی با نجابت از ذکر آن پرهیز می‌کند. نیز مقصر گرانی پایان دولت روحانی و آغاز دولت رئیسی، دولت روحانی‌ست و مقصر گرانی پایان دولت رئیسی، دولت رئیسی، اگر باشد و فرا برسد.»

مالک شریعتی، نماینده تهران و عضو کمیسیون انرژی مجلس هم به مساله جذاب و مهم حقوق‌های نجومی اشاره کرد و از دریافت ۵۰۰ سکه طلا از سوی هر وزیر در دولت قبلی نوشت. او در توئیت خود آورده است: «دریکی ازجلسات هیات تحقیق وتفحص از حقوق‌های نجومی، بیان شد که در طول ۸سال دولت قبل، هر وزیر بطور متوسط ۵۰۰ سکه طلا گرفته تا به تشخیص خود هزینه کند. ان شاءالله در گزارش نهایی هیات، پرداخت‌های غیرنقدی ممنوع، بودجه خارج از شمول مقامات شفاف‌تر و برخی گریزگاه‌های قانونی بسته خواهد شد.»

آرا شاوردیان، نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی هم با هشتگ "حقایقی که نمی‌خواهند دیده شود" در توئیتر خود نوشت: «دولت آلمان پناهندگان افغانستانی که هنگام ترک این کشور همراه خود خارج کرده بود (دقت کنید که پناهندگان غیرقانونی نیستند) را از خانه‌های دولتی اخراج می‌کند تا پناهندگان اوکراینی را در آنها جا دهد.»

کد خبر 672858

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • پيمان IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    17 1
    گراني سوء مديريت و مبارزه با جهان و نتيجه ايستادن در برابر مدرنيته و تکنولوژي است. چطور در کشوري که چهارمين کشور ثروتمند جهان است بايد گراني باشد مردم را دستکم نگیرید
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    15 0
    ارزانی دست خدا بوده که الان گرانی امتحان ایشان شد ؟ خداوند متعال را در این حرفها وارد نکنید
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    10 0
    جای سوال است چرا دستگاه‌های نظارتی با مدیران اختلاس گر برخورد قاطع نمیکنند ؟؟؟؟
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    17 0
    قاعدتا امتحان الهی برای همه باید باشه نه اینکه فقط ملت امتحان پس بده دولت هم لذت ببره.
  • محمدرضا IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    1 0
    امتحانش رو ما مردم میدیم تشویق و رفاهش هم برای شما مسولین هست
  • انسان IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    2 0
    این امتحانات کی تموم میشه ؟
  • GB ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    2 0
    کی این امتحانات تمام میشه؟ خدا با اون خدایش یکبار پیغمبرش ابراهیم رو امتحان کرد گفت سر بچتو ببر.